جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معرفی معاون جدید پژوهش و فناوری دانشگاه مذاهب اسلامی

حوزه/ در مراسمی دکتر عابدین مومنی به عنوان معاون جدید پژوهش و فناوری دانشگاه مذاهب اسلامی معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری »حوزه» از تهران، جلسه معارفه دکتر عابدین مومنی، معاون جدید پژوهش و فناوری دانشگاه مذاهب اسلامی، روز سه شنبه 14 مرداد ماه، در ساختمان اداری دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در این جلسه ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیرخم و معرفی «جناب آقای دکتر عابدین مومنی» به عنوان معاون جدید پژوهش و فناوری دانشگاه، درباره اهمیت پژوهش در دانشگاه­ ها بیان کرد: امروزه جوامع علمی به این نتیجه رسیده اند که نظام پژوهش نقش کلیدی در دانشگاه دارد و عامل اثرگذار بر آموزش است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با تاکید بر نقش فعالیت های پژوهشی در دانشگاه مذاهب اسلامی که دانشگاهی ماموریت محور می باشد، گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی در کنار آموزش وظیفه خطیر تقریب آن هم در فضای علمی را برعهده دارد، لذا اندیشه های تقریبی را باید به زبان های مختلف، در قالب های متنوع و با ابزار مختلف منتشر کرد.

وی تاکید کرد: انتظار داریم معاونت پژوهش در این دوره اساتید محترم را برای نگارش و تالیف آثار پژوهشی فاخر و اثرگذار به ویژه در حوزه تقریب تشویق کند. این بخش در هر دانشگاه فعالیت های متنوعی انجام می­ دهد و این فعالیت ها هم درون دانشگاهی، هم بین دانشگاهی و هم فرامرزی باید باشد. حتی لازم است در دانشگاه مذاهب اسلامی ۵۰ درصد فعالیت های دانشگاه به ویژه در عرصه پژوهشی فرامرزی شود.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی بیان داشت: یکی دیگر از فعالیت های این معاونت باید ایجاد تحول و مدیریت مناسب رساله ها و پایان نامه ها باشد. بخش دیگر این معاونت انتشارات و عرضه آثار دانشگاه به ویژه آثار تقریبی به شکل مجازی، دیجیتالی و...  می تواند باشد.

مختاری با اشاره به این که معاونت پژوهش همچنین با عملکرد علمی و با استفاده از ظرفیت های دانشگاه می تواند، پشتیبان نظری برای مجمع جهانی تقریب محسوب شود، گفت: اکنون در تعیین محورهای سی و چهارمین کنفرانس وحدت، جناب آقای دکتر مومنی هم در این رابطه مسئولیت دارند، می توانند نقش بسزایی داشته در  تهیه و تولید آثار پژوهشی این کنفرانس داشته باشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با حضور دکتر مومنی که شخصیتی علمی، اخلاقی و اثرگذار و از اساتید دانشگاه مذاهب اسلامی می باشند، شاهد پیشرفت و تحول عالی در معاونت پژوهش دانشگاه باشیم.

در ادامه این جلسه، دکتر عابدین مومنی، معاون جدید پژوهش و فناوری دانشگاه نیز ضمن تبریک عید سعید غدیر، گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی یک دانشگاه متفاوت می باشد و همزمان دو ماموریت دانشگاهی علمی آموزشی و  آرمانی را بردوش دارد که باید ثمره عینی اش در جهان اسلام محسوس باشد.

وی ادامه داد: دشمن در جهان اسلام به دنبال ایجاد اختلافات مذهبی است و پاسخ به این جنبه فقط با آموزش صرف قابل پیگیری نیست، بنابراین باید کار علمی- آرمانی انجام شود و این رسالت بیشتر به دوش علما و محققان اسلامی است که در نتیجه مردم هم از علما تبعیت می کنند و در جهان اسلام الفت و دوستی ایجاد می شود.

معاون جدید پژوهش و فناوری دانشگاه  با اشاره مختصر به برنامه های خود در دوره جدید مدیریت این معاونت تاکید کرد: تربیت دانشجویان نیز در این دانشگاه باید با رویکرد آرمانی و ناظر به جهان اسلام انجام شود، لذا برنامه ما این است که هر گروه علمی طرح پژوهشی ۵ ساله خود را اعلام کند و  پایان نامه ها و رساله ها هم به همان مسیر هدایت شوند. اکنون یکی از امور فوری در این معاونت پیگیری بخش پژوهشی و فراخوان محورهای مقالات کنفرانس وحدت است که در آبان ماه سال جاری برگزار می گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha