جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روز خبرنگار

حوزه/ مدیر حوزه علمیه اردبیل گفت: امروز دشمن به خوبی توانسته از ابزار هنر و رسانه بهره ببرد، ولی ما نتوانسته ایم بهره برداری درستی داشته باشیم که این خود یک آسیب و ضعف جدی است.

حجت الاسلام نوروزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به روز خبرنگار ضمن تبریک این ایام به همه پیام رسانان با بیان این که رسانه تنها نقش اطلاع رسانی ندارد، گفت: امروز شرایط کاملا تغییر کرده و هر لحظه اطلاعات زیادی از طریق رسانه و... در حال انتقال است، لذا اگر بخواهیم در عرصه دینی جریان ساز باشیم، باید از شیوه های نوین و خاصی بهره ببریم که از جمله آن استفاده درست از هنر و رسانه است.

مدیر حوزه علمیه اردبیل افزود: امروز دشمن به خوبی توانسته از همین ابزارها برای منافع خود بهره ببرد، ولی ما نتوانسته ایم بهره برداری درستی داشته باشیم که این خود آسیب و ضعف جدی است. اگر می خواهیم در رویارویی با دشمنان در جنگ رسانه ای عقب نمانیم، باید از این ابزار مهم نهایت بهره را ببریم.

وی ادامه داد: برای اثر بخشی باید مسئله هنر و رسانه را جدی بگیریم. ما منابع غنی و قوی داریم ولی نتوانسته ایم از ابزارهای نوین برای بیان و نشر مبانی دینی استفاده کنیم. قطعا جای هنر در حوزه خالی است و لازم است وارد نظام آموزشی حوزه شود و حتی باید آموزش مبلغان سمت و سوی هنری پیدا کند، چرا که هر چند قدر از این عرصه دور شویم، ضررهای آن دو چندان خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه اردبیل افزود:  امروز سینمایی هالیوود مباحث انحرافی را با ابزار هنر زیبا جلوه می دهد و مردم هم باور می کنند. اگر ما به عنوان رسانه دینی می خواهیم مباحث دینی و ارزشی را در جامعه نشر دهیم، بهترین و منطقی ترین ابزار هنر و استفاده از قالب های هنری است.

حجت الاسلام نوروزی گفت: امیدواریم حوزه های علمیه در رقابت سخت و نابرابر با دشمن به خوبی وارد شوند و هتنر دینی به رشته تبدیل شود و هنرمندانی در حوزه تربیت شوند که بتوانند اثرگذار باشند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha