پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شکایت رهبران مسلمان فیلیپین علیه لایحه «ضدتروریسم»

حوزه/ جمعی از رهبران جامعه اسلامی فیلیپین، ضمن تقدیم دادخواستی به دیوان عالی این کشور، علیه لایحه ضدتروریسم دولت به خاطر فشارهای اسلام‌هراسی شکایت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از philstar، رهبران جامعه اسلامی فیلیپین خواستار مبارزه حقوقی علیه لایحه به اصطلاح «ضدتروریسم» هستند که منجر به فشارهای اسلام هراسی علیه مسلمانان این کشور شده است.

دادخواست با درنظرگرفتن اسناد و مدارکی پیرامون موارد اسلام هراسی و دستگیری‌های اجتماعی در موارد هویت اشتباهی، توسط قانون گذاران مسلمان، وکلا و وعاظ مساجد علیه لایحه ضدتروریسم تنظیم شده و این شخصیت‌ها در نظر دارند به جنگ حقوقی با لایحه مذکور بروند و  مغایرت این لایحه را با قانون اساسی کشورشان ثابت کنند.

معاون سخنگوی موجیو هاتامان (باسیلان) و امیهیلدا سانکوپان (نماینده حزب آناک مینداائو) گروه هشت نفره تنظیم کننده این دادخواست را تشکیل داده‌اند کهاخیرا دادخواستی را به دیوان عالی فیلیپین در این رابطه تقدیم کرده‌اند.  

این دومین دعوی علیه لایحه ضد تروریسم است که توسط خواهان مسلمان به دنبال دعوی ارجاع شده توسط وکلا در ماه جولای ارائه شده است.

دادخواست ها استدلال کردند که لایحه ضد تروریسم باید باطل اعلام شود زیرا بسیاری از آزادی های آنها از جمله حقوق آزادی مذهبی و بیان آزاد آنها را نقض می کند.

براساس آنچه که در دادخواست وکلا ارائه شده است، مسلمانان در اثر این قانون با بازداشت‌ها و حبس غیرقانونی متعددی مواجه شده و این قانون به طور کلی اسلام‌هراسی را در جامعه فیلیپین توسعه داده است.  

دادخواست دهندگان گفتند: درحالی که قانون اساسی تضمین کننده آزادی بیان است، رشد اسلام هراسی، تهدید به تروریسم و اقدامات به اصطلاح مبارزه با تروریسم به کار گرفته شده توسط دولت، مانع کامل ابراز باورهای ما شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha