پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نتایج آزمون دولتی هند، سند جدید تبعیض شغلی علیه مسلمانان

حوزه/ نتایج آزمون استخدامی سرتاسری برای مشاغل دولتی در هندوستان به وضوح تبعیض علیه مسلمانان را نشان می‌دهدو تنها ۵% انتخاب شدگان در این امتحان مسلمان بودند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از theprint، نتایج یک امتحان سرتاسری برای استخدام مسلمانان در هندوستان، به وضوح تبعیض شغلی علیه جامعه اسلامی را نشان می‌دهد و براساس نتایج منتشر شده تنها ۵% انتخاب شدگان در این امتحان را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

اتحادیه کمسیون خدمات عمومی هند تنها ۴۲ مسلمان را از طریق امتحان خدمات ملکی در سال ۲۰۱۹ جذب کرده است که این تعداد در مقایسه با آمار شرکت کنندگان بسیار پایین است.

صفنا نظرالدین که رتبه ۴۵ را کسب کرده است، بالاترین رتبه را در بین شرکت کنندگان مسلمان کسب کرده است و تنها مسلمان در بین ۱۰۰ نفر برتر بوده است.

طبق نتایج امتحانات که سه شنبه منتشر شد در مجموع ۸۲۹ نفر در امتحان نهایی انتخاب شدند که در این میان مسلمانان تنها ۵% را تشکیل می‌دهند، اعضای جامعه اسلامی می‌گویند این روند استخدام در چند سال گذشته ادامه دارد، این درحالی است که مسلمانان حداقل نزدیک به ۱۵ درصد جمعیت هند را به خود اختصاص داده‌اند.

 تعداد کاندیداهای مسلمان انتخاب شده در سال گذشته ۲۸ نفر بود. یعنی فقط ۴% از ۷۵۹ نامزد استخدام شده را مسلمانان تشکیل می‌دادند.

در سال ۲۰۱۶ برای اولین بار در تاریخ، ۵۰ مسلمان از طریق سیستم انتخاب شدند که ۱۰ نفر آن‌ها در صدر ۱۰۰ بودند.  در سال ۲۰۱۷ نیز این موفقیت ادامه پیدا کرد.

در سال‌های ۲۰۱۲ ، ۲۰۱۳ ، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ این تعداد به ترتیب ۳۰ ، ۳۴ ، ۳۸ و ۳۶ بودند.

ظفر محمود از بنیاد زکات، که نامزدهای مسلمان را برای شرکت در این امتحان کاری آماده می‌سازد گفت: از سال ۲۰۱۶، درصد کاندیداهای مسلمان حدود ۵ درصد باقی مانده است که این یک موفقیت است زیرا از زمان استقلال فقط حدود ۲.۵% ظرفیت به ما داده می شد.

محمود گفت: گزارش کمیته ساچار در ۲۰۰۶ نشان دهنده ضعف حضور نمایندگان مسلمان در مشاغل دولتی بود که این نگران کننده است. هر چند از آن زمان تغییر چشم‌گیری در چشم انداز جامعه ایجاد شده است با این حال باید توجه شود که مسلمانان ۱۵% جامعه را تشکیل می دهند و این رقم هنوز بسیار پایین است و باید حداقل ۳ برابر شود.

وی افزود: جای نگرانی است که فقط یک نامزد مسلمان توانسته خودش را به صدر جدول برساند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha