جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یونا

حوزه/ همزمان با عید بزرگ غدیر« داستانی یونا و حکایت غدیر» برای کودکان به تولید فرهنگسرای گلستان در فضای مجازی بازنشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای گلستان، «یونا و حکایت غدیر» با داستانی نوشته کلرژوبرت نویسنده فرانسوی تبار مسئول کانون ادبی کودکان فرهنگ سرای گلستان با ساخت عروسک‌های خمیری و فیلمبرداری داستانی که این واقعه بزرگ تاریخی را برای آشنایی و درک کودکان به تصویر بکشد به همت این فرهنگسرا تولید و در روز غدیر در فضای مجازی باز نشر می‌شود.

یونا پرنده‌ای است که در روز غدیر به دنیا آمده و شاهد ورود کاروان‌هایی از مکه به مدینه بود که مسافران آن پیامبر و یارانش بودند آنها درختی را انتخاب می‌کنند تا در زیر سایه آن پیامی را به مردم انتقال دهند برای همین از همه می‌خواهند زین‌های اسب‌هایشان را روی هم بیاندازند تا پیامبر و علی (ع) بر روی آنها بروند تا راحت‌تر دیده شوند. یونا متوجه می‌شود پیامبر دست علی ع را بالا می‌برد و می‌گوید: «هر کس من ولی و مولای او هستم بعداز من علی مولای او است».

یونا از مادرش می پرسد؛ مولا یعنی چی؟ مادر در جواب می گوید: «مولا یعنی کسی که به تمام حرف‌هایش گوش می‌کنی و خیلی دوستش داری.» یونا بزرگ و بزرگتر می‌شود و این معنا را بهتر می‌فهمد و تصمیم می‌گیرند به همه دنیا پرواز کند و این پیام را به گوش همه برساند.

سعید رنجبریان مجری طرح، سید فرهاد عباسیان کارگردان و تدوین، کلرزوبرت نویسنده، مازیار رنجبر ساخت عروسک‌ها، مجید افشارپور فیلمبردار، مهدی عزتی پشتیبانی، افشین مشائی موسیقی تیتراژ و نوازندگی ماهور و تار ، فریبا علی عباسیان شاعر،  باران صالحی راوی داستان از درست اندرکاران و عوامل این طرح هستند. این طرح ابتدای مرداد کلید خورد و به همت فرهنگسرای گلستان با همکاری و ظرفیت‌های مجموعه همزمان با عید غدیر در فضای مجازی منتشر می‌شود.

آموزش همزمان ساخت شخصیت‌های عروسکی این روایت توسط سازنده و طراح عروسک در زمان پخش فیلم از ویژگی و جذابیت این طرح به شمار می‌رود. علاقه‌مندان برای بازدید از فیلم داستانی یونا با حکایت غدیر می توانند به نشانی golestan.farhangsara  مراجعه کنند.

فرهنگسرای گلستان به نشانی  تهران ، نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک است. شماره تلفن  ۷۷۸۲۶۴۷۵ برای آگاهی بیشتر اعلام می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha