شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 912659
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
غدیرخم

حوزه/ کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه دین با ولایت تکمیل می‌شود، گفت: این سفارش و مهم‌ترین درس غدیر است و لذا در برگزاری جشن‌های غدیر باید تبیین ولایت امیرالمومنین(ع) محور باشد.

حجت الاسلام صادق شایگان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه« در همدان، با بیان اینکه علت‌های فراوانی را برای مهجوریت غدیر می‌توان نام برد، اظهار داشت: مهم‌ترین علت  را باید وجود حکام ظالم در دوران بعد از پیامبر(ص) دانست که ترویج غدیر را زمینه ساز تزلزل حکومت خود می‌دیدند.

وی افزود: اگر غدیر در جامعه اثبات می‌شد، به حکومت‌های مستبد و ظالم آن دوران اجازه فعالیت داده نمی‌شد و لذا به همین دلیل با تمام توان غدیر را مخفی کردند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی، مطرح کرد: انقلاب اسلامی در ایران، زمینه ساز تشکیل حکومت اسلامی با معیارهای علوی بود و راه را برای رسیدن به این هدف هموار کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه انجام کار نیک در عید غدیر دارای ثواب چند برابری است، گفت: تاکید بر انجام کار نیک در این روز به دنبال آن است تا تلنگری را به انسان بزند که علت این کار و ثواب بالای آن چیست و توجه انسان را به آن جلب کند.

حجت الاسلام شایگان تصریح کرد: قطعا خصوصیات و وجود علی (ع) باعث شده است که عمل نیک ما در این روز ثوابی چند برابری داشته باشد و این همان موضوعی است که باید به آن توجه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دین با ولایت تکمیل می‌شود، ابراز کرد: این سفارش و مهم‌ترین درس غدیر است ولذا در برگزاری جشن‌های غدیر باید تلاش کنیم که تبیین ولایت امیرالمومنین(ع) مد نظر باشد.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: غدیر باید باعث شود تا علی(ع) را بهتر بشناسیم و شاید بهتر است که بگوییم علت مهجوریت غدیر عدم شناخت ما نسبت به امیرالمومنین(ع) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha