شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سید احمد حسینی خراسانی

حوزه/ وقتی پیام و خبری از رسانه حوزه نشر پیدا می کند در حقیقت این نگاه، نظر و سیاست و دیدگاه حوزه بین موافق و مخالف در داخل و خارج کشور تلقی می شود. پس باید کاملا در نشر محتوا دقت کنند، تا آنچه را منتشر می کنند، قابل دفاع و حمایت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به روز خبرنگار و اطلاع رسانی ضمن تبریک این ایام، گفت: مدتی است افرادی با توجه به تشخیص و مطالعات و محاسبات خودشان بر این مسئله تأکید دارند که باید رسانه خوب، فعال و کارآمد اسلامی در برابر رسانه های ضد دینی، ضد اخلاقی، معاند، ضد عفت و ضد ایرانی، ضد انقلابی و ... جریان سازی کند.

عضو خبرگان رهبری افزود: اما معتقدم رسانه باید پیام رسانی کند نه جریان سازی. جریان سازی به این معنا که خدا خودش آن را ساخته که نمونه آن غدیر خم است. غدیر جریانی است که خدا ساخته است، اما هنر رسانه و اصحاب رسانه باید این باشد این جریان را بدرستی ابلاغ کنند و به گوش مردم برسانند.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهار داشت: نقش رسانه دینی این است این نوع جریانهای ارزشی مانند غدیر، محرم و عاشورا را به گوش مردم برسانند نه این که جریانی دوباره بسازند. غدیر و ... به دست خدا، پیامبر(ص) و اهل بیت (ع)ساخته شده و ما نیازی به جریان سازی نداریم.

این استاد حوزه ادامه داد: وظیفه رسانه این است این جریانهای اصیل را البته بدون هیچ گونه تحریف، انحراف و بدرستی تبلیغ و ابلاغ کنیم.

وی با اشاره به نقش رسانه دینی در ترویج مبانی دینی عنوان کرد: رسالت راستین رسانه دینی این است، دشمن را بشناسد و دشمنی های آنها، سیاست های ضد دینی، ضد انسانی و ضد اسلامی معاندین به اطلاع مردم برسانند و جریان های صحیح ناب دینی و برخاسته از امامت و جریانهایی مانند انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و اهداف آن را که در حقیقت مظلوم واقع شده است، به گوش مردم برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی گفت: امروز شاهد هستیم که در جنگ رسانه ای، دشمن شدید ترین ظلم ها را علیه ملت ایران  اسلامی و نظام و انقلاب دینی ایران می کند و در این راستا حقایق را پنهان و تحریف می نماید.  در این رابطه مشکلات کشور را چند برابر و نقاط مثبت نظام جمهوری اسلامی را تحریف می کند.

عضو خبرگان رهبری افزود: نقش رسانه دینی و مذهبی و انقلابی ایرانی و نظام جمهوری اسلامی ایران این است این تحریف را در هم بشکند و درست و صحیح اطلاع رسانی کند. کسی منکر ضعف و آسیب ها و... نیست، اما باید نقاط قوت را هم بیان کرد. اگر هم نقدی داریم، منصفانه باشد و در عین حال فقط نقاد نباشیم، کشور کارهای زیادی انجام داده است، آنها را هم بیان کنیم.

 عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خبرنگاران و مسئولین رسانه حوزه که مواضع حوزه، یعنی مواضع علمای برجسته و دلسوز به دین و خدوم به ملت، مواضع رهبری و مراجع  را بیان و منتشر می کنند، باید بگویم  این کار و رسالت، فوق العاده سنگین است.

این استاد حوزه ادامه داد: وقتی پیام و خبری از رسانه حوزه نشر پیدا می کنددر حقیقت این نگاه، نظر و سیاست و دیدگاه حوزه بین موافق و مخالف در داخل و خارج کشور تلقی می شود. پس باید کاملا در نشر محتوا دقت کنند، تا آنچه را منتشر می کنند، قابل دفاع و حمایت باشد.

وی عنوان کرد: برای این که، این حقیقت قابل تعمیم باشد که رهبر انقلاب و مراجع صددر صد اعلام رضایت کنند، باید سعی کرد آنچه که به عنوان وظیفه دینی تشخیص می دهیم، بدون دخالت گرایش های خاص جناحی و گروهی، همان را منعکس کنیم، گرچه ممکن است بعضی مواقع اشتباه باشد، ولی اشتباهی که از روی برداشت کارشناسانه صورت گرفته و از روی دلسوزی و از باب خدمت گذاری بیان شده و بعد ممکن است نقد شود و اگر نقد را پذیرفتند و وارد دانستند، آن اشتباه را اصلاح کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی گفت: در بیان حقیقت پیش داوری نکنیم. موضع به نفع جریان خاص نگیریم و موضع مان، موضع حوزه باشد که موضع حوزه، موضع رهبر و مراجع است و همه این ها در جریان مسیر امامت و غدیر خواهد بود.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha