شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دانشگاه

حوزه / رئیس دانشگاه کاشان در مراسم تجلیل از خبرنگاران، به رشد علمی کشور در مقایسه با قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: رشد علمی کشورمان براساس اعلام سازمان های بین المللی، ۱۱ برابر میانگین رشد جهانی است.

 به گزارش خبرنگارخبرگاری «حوزه» در کاشان، دکتر عباس زراعت ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران که در سالن جلسات دانشگاه کاشان برگزار شد،  با اشاره به جایگاه رسانه، گفت: رسانه مهمترین عنصر شکل گیری جامعه، چشم ناظر مردم در ارکان حکومتی و موتور محرکه توسعه همه جانبه هر کشوری است.

رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه رسانه باید ظرفیت های درونی و زمینه های کارآمدی خودش را توسعه دهد، ادامه داد: رسانه می تواند با رعایت اخلاق حرفه ای و مطالبه گری، نسبت به حکومت و جامعه نقد منصفانه داشته باشد و موجب توسعه کشور در تمام زمینه ها شود.

وی افزود:  اگر رسانه های چهره واقعی اسلام را به جهانیان معرفی نکنند، امثال داعش چهره دروغین اسلام را معرفی خواهند کرد.

زراعت در ادامه به پیشرفت های علمی توسعه بنیان در کشور اشاره و گفت: جوانان نسبت به آینده شغلی خود ناامیدی دارند، لذا رسانه ها باید به جوانان امید، انگیزه و نشاط بدهند.

رئیس دانشگاه کاشان، به رشد علمی کشور در مقایسه با قبل از انقلاب اشاره کرد و افزود: رشد علمی کشورمان براساس اعلام سازمانهای بین المللی، ۱۱ برابر میانگین رشد جهانی است.

وی اظهار کرد: قبل از انقلاب ۴۰ درصد دانشجویان کشور درخارج از کشور تحصیل می کردند، ولی درحال حاضر تنها یک درصد دانشجویان در خارج از کشور تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه  کاشان، در پایان یادآور شد: ۷ دانشمند بین الملل کشوری در رشته های مختلف از شهرستان کاشان می باشند.

 درپایان این مراسم، رئیس دانشگاه کاشان از سید مصطفی دولت آبادی خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان و دیگر خبرنگاران فعال این شهرستان تجلیل به عمل آورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha