جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 912805
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
رهبر شیعیان نیجریه

حوزه/ رهبر جنبش اسلامی نیجریه در مراسم جشن عید غدیر در سال ۲۰۱۴ گفت: روز عید غدیر از مهمترین اعیاد اسلامی است و ما امت اسلامی و به ویژه شیعیان به این مناسبت عظیم مفتخریم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان کشور نیجریه، در مراسم جشن عید غدیر خم که در سال ۲۰۱۴ در پایگاه شیعیان این کشور یعنی حسینیه بقیةالله شهر زاریا برگزار شده بود، عید غدیر خم را از اعیاد بزرگ نامید و افزود: روز عید غدیر از مهمترین اعیاد اسلامی است و ما امت اسلامی و به ویژه شیعیان مفتخریم به این مناسبت عظیم؛ زیرا این مناسبت خاص دین اسلام است و سایر پیامبران و ادیان موفق به درک آن نشده اند. فلذا بر ماست که شعائر این روز مبارک را حفظ کنیم و خداوند را همواره شاکر باشیم به نعمت ولایت. عید غدیر روز شادی خاندان عصمت و مایه فخر شیعیان و محبان اهل بیت (ع) است.

لازم به ذکر است، از مهمترین رسوم شیخ زکزاکی در این ایام این بود که با فرا رسیدن صبح روز عید غدیر، در اکثر شهرها و محلات شیعه نشین این کشور کاروان نمادین غدیر تشکیل می‌شد و مبلغان شیعه خطبه پیامبر اسلام (ص) در روز غدیر را برای مردم به زبان های مختلف بومی ترجمه و بازخوانی میکردند. این رسم اکنون که حدود پنج سال از حبس غیر قانونی شیخ زکزاکی میگذرد نیز همه ساله توسط اعضای جنبش اسلامی نیجریه و شیعیان این کشور برگزار میشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha