پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / درس اخلاق آیت الله محسن فقیهی در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین گفت: تا کنون فعالیت هایی که رسانه حوزه داشته و از نوع فعالیت هم مطلع هستیم، توانسته عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد و جزو خبرگزاری هایی است که در همه دوران از عهده مسئولیت های محوله برآمده است.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک روز خبرنگار و اطلاع رسانی، براثرگذاری رسانه دینی برای ترویج مبانی دینی تأکید کرد و گفت: خبرنگاران به دلیل حضور فعال در همه عرصه ها و جریانها، می توانند نقش مؤثری در اصلاح جامعه در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و دینی داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: چرا که خبرنگار با صراحت و صداقت از مسئولین می تواند نسبت به عملکردشان سوال و پرسش داشته باشند و از آنها هم پاسخ بخواهد و آنها هم پاسخ گو باشند. در این موقع خبرنگار نباید ترسو باشد. باید به جد دنبال فعالیت باشد و مطالبه گری کند.

این استاد حوزه اظهار داشت: در این رابطه وقتی خبرنگاری به سراغ مسئولی می رود، باید مسئولین همکاری کنند و با نوع پاسخ دادن نسبت به عملکردشان در اصلاح جامعه و پیش برد نظام نقش ایفاء کنند.

وی بیان داشت: اما رسانه دینی هم در نوع خود مسئولیت هایی دارند که یکی از این رسانه های دینی، خبرگزاری حوزه است که به عنوان سخنگوی علما، مراجع و... و رسانه حوزه در حال فعالیت است. به نظر می آید خبرنگاران این مجموعه حوزوی مسئولیت بسیار سنگین دارند، باید در ضمن صداقت در رفتار و گفتار، مراقب رفتار، اخلاق و عملکردشان هم باشند.

آیت الله فقیهی گفت: تا کنون فعالیت هایی که این رسانه حوزه داشته و البته از نوع فعالیت آنها هم مطلع هستیم، توانسته عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد و جزو خبرگزاری هایی است که در همه دوران از عهده مسئولیت های محوله و ماموریتهایی تعیین شده برآمده و حتی می تواند روز به روز رشد، پیشرفت و نسبت به گذشته متعالی تر و بالنده تر شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: البته این رسانه حوزه که سخنان حوزویان و موضع گیریها مراجع وعلما را بیان می کند، تنها ارتباط به حوزویان ندارد، بلکه رسانه دینی و متعلق به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب و برای رشد و تعالی جامعه و اهداف انقلاب و نظام گام بر می دارد.

این استاد حوزه اظهارداشت: رسانه حوزه می تواند در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و معیشتی مردم دخالت داشته باشد و مصاحبه های که با مسئولین می گیرد، به رفع مشکلات جامعه بیشتر کمک کند.

وی بیان داشت: اما موفقیت رسانه دینی این است که در کارهای خود صادق، شجاع، قاطعیت و... داشته باشند و در عین حال همه مباحث روز را رصد و بر اساس افکار و جهل زدایی جامعه حرکت کند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha