جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به در پیش بودن عید غدیر، به تبیین مواسات و کمک مؤمنانه در سیره مولای متقیان پرداخت و گفت: باید هم علی‌باوری خود را محکم کرده و هم علی‌یاوری خود را در عمل نشان دهیم، زیرا امیرالمؤمنین(ع) تأکید کرده اند در کارهای خوب و خیر و گسترش زیبایی‌های اخلاقی ما را یاری دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست قرارگاه استانی رزمایش مواسات که با حضور مسئولان حج و زیارت و مدیران کاروان‌های استان برگزار شد، بر اهتمام همگانی و مردمی برای تداوم مواسات و کمک مؤمنانه در جامعه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه در صدر اسلام مؤمنین ایثارگری و مواسات فراوانی داشتند، اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های دینی کسانی که از آنچه دارند نسبت به دیگران مضایقه نمی‌کنند، زمینه رستگاری آن‌ها فراهم می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: مواسات در فرهنگ دینی و سیره پیامبر و مسلمانان وجود داشته است، اما این فرهنگ را رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان احیا کردند و این‌گونه موج و انقلابی در این زمینه ایجاد شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری با این اقدام انقلاب را در بُعد دیگری از فضیلت‌ها قرار دادند و بیش از پیش راه حسنات را به روی مردم گشودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در مرحله اول رزمایش مواسات ملت ایران خوش درخشید، در همین استان خراسان شمالی کارهای بزرگی صورت گرفت؛ اما هنوز خانواده‌هایی هستند که در مرحله اول خدمتی دریافت نکردندT از این‌ رو رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز عید قربان تأکید کردند که چه خوب است رزمایش مواسات تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید لبیک دیگری به این فرموده رهبر معظم انقلاب بگوییم و این لبیک‌گویی اکنون در سرتاسر ایران و کشور آغاز شده است، اظهار کرد: در این راستا تشکیلات حج و زیارت و مدیران کاروان‌ها می‌توانند به‌صورت ویژه ورود کرده و افراد مؤمن را به مشارکت بیشتر در رزمایش مواسات تشویق و ترغیب کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به برگزاری مراسم حج امسال با تعداد بسیار اندکی از حجاج و محروم شدن خیل عظیمی از عاشقان زیارت بیت‌الله الحرام، افزود: این مؤمنان امسال دل‌شکسته هستند؛ از این‌ رو به نیت اینکه راه حج و زیارت آن‌ها سال آینده باز بشود کار مواساتی بکنند.

وی با اشاره به در پیش بودن عید غدیر، به تبیین مواسات و کمک مؤمنانه در سیره مولای متقیان پرداخت و اظهار کرد: باید هم علی باوری خود را محکم کرده و هم علی یاوری خود را در عمل نشان دهیم؛ زیرا امیرالمؤمنین(ع) تأکید کرده در کارهای خوب و خیر و گسترش زیبایی‌های اخلاقی ما را یاری دهید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امام علی(ع) در نامه ۴۵ نهج‌البلاغه خطاب به عثمان ابن حنیف انصاری می‌فرماید: «ولکن اعینونی بورع و اجتهاد و عفّة و سدادٍ؛ و لکن مرا کمک دهید و با من همراهی کنید در پیشه کردن پرهیزکاری، ورع، در اجتهاد و تلاش و سخت‌کوشی، در عفت و پاک‌دامنی و در سداد و راستی».

امام‌ جمعه بجنورد گفت: ما در حال جهاد هستیم و جهاد با مال و جان فرقی نمی‌کند، زیرا این‌ها هم‌تراز و هم‌وزن هم هستند؛ اما مواسات به معنای جهاد مالی است که باید اکنون نسبت به آن اهتمام داشته باشیم و آسیب دیدگان از ویروس منحوس کرونا را دریابیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha