جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر

حوزه/ مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: جشنواره ملی فرهنگی، هنری علوی می تواند آغازی برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با فضایل و آموزه های امیرالمومنین(ع) و ارتقای دانش فرهنگیان نسبت به فلسفه غدیر باشد

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، جشنواره ملی فرهنگی، هنری علوی صبح امروز در وزارت آموزش و پرورش با حضور مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، آغاز و از پوستر و تیزر تبلیغی این جشنواره رونمایی شد.

در این مراسم که کلیه ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور به صورت ویدیوکنفرانس حضور داشتند، آقای اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان به عنوان میزبان این جشنواره، اظهار داشت: این جشنواره در چند بخش دانش آموزی دورۀ ابتدایی، دوره راهنمایی و متوسطه و همچنین بخش فرهنگیان و خانواده های آنان که یک جامعۀ سی میلیون نفری را در بر می‌گیرد ، طراحی و تدوین و برنامه ریزی شده است.

وی افزود: تولید آثار در رشته های شعر، داستان نویسی کوتاه، تولید فیلم کوتاه، خوشنویسی، طراحی پوستر، نقاشی خط، نقاشی با رنگ روغن، کتابخوانی، نامه و مقاله از محورهای مهم جشنواره است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار از 18 مرداد 99 تا پایان آبان ماه خواهد بود و ان‌شاء‌الله نتایج این رویداد فرهنگی ارزشمند در پایان جمع بندی و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در ادامه دکتر کاظمی، معاون فرهنگی و پرورشی وزیر نیز طی سخنانی اظهار داشت: بر اساس درخواست بنیاد بین المللی غدیر طی نشستی مشترک و توجه ویژۀ وزیر آموزش و پرورش این جشنواره طراحی و تدوین شده است و امروز با حضور دکتر ظریف منش، مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر و مسئولین آموزش و پرورش در سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانس با میزبانی استان اصفهان آغاز می شود.

وی افزود: این جشنوارۀ ملی با مشارکت فعال همه استانها و تمامی مدارس و هنرستان های تابعه آموزش و پرورش و بنیاد بین المللی غدیر و با هدف آشنایی بیشتر جوانان، نوجوانان، دانش آموزان و معلمان و خانواده های آنها با غدیر و آموزه های علوی اجرا خواهد شد.

سپس دکتر حسین ظریف منش ضمن تقدیر از آقای دکتر کاظمی معاون وزیر و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان طی سخنانی اظهار داشت: جشنوارۀ بزرگ علوی باب مناسبی را برای ترویج و تبیین اندیشه امیرمؤمنان علی(ع) که در حقیقت همان فرهنگ و اندیشۀ غدیر می باشد باز می کند و به رشد فکری و عقیدتی و معرفتی مخاطبان کمک قابل توجهی خواهد کرد.

ظریف منش گفت: جشنواره ملی فرهنگی، هنری علوی می تواند آغازی برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با فضایل و آموزه های امیرالمومنین(ع) و ارتقای دانش فرهنگیان نسبت به فلسفه غدیر باشد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر افزود: این جشنواره دارای چهار ویژگی است اولا به مهمترین واقعه مسلم تاریخی یعنی غدیر می پردازد که عیدالله الاکبر است؛ پرداختن به موضوعی که هم اجرای امر الهی برای استمرار هدایت الهی در قالب امامت است و هم معرفی امیرالمومنین به عنوان ولی خدا، وصی رسول خدا و امام همه مسلمانان و اسوه بی بدیل همه فضیلت ها است، اهمیت و ارزش والایی دارد. ثانیاَ می خواهد این موضوع و این حقیقت و پیام رسول خدا را از موضع هنر، خلاقیت و دانش و در قالب های هنری و معرفتی عرضه نماید. ثالثا مخاطب این جشنواره آینده سازان این کشور هستند و جمع کثیری از مربیان ارجمند که سازندگان نسل آینده هستند، دانش آموزانند که باید پرچم غدیر را به عنوان نسخه شفابخش بشریت در سراسر جهان به اهتزاز در آورند و اولیای محترم آنان در این جشنواره شرکت می کنند.

دکتر حسین ظریف منش چهارمین ویژگی را ماندگاری آثار این حرکت فرهنگی دانست که می تواند در قالب های مختلف ترویج دهنده غدیر و تعالیم امیرالمومنین باشد.

در پایان این مراسم از پوستر و تیزر تبلیغی این  جشنوارۀ رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha