جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عزت زمانی

حوزه/ مردم، مشتاق به کمک برای اقامه ی عزای سیدالشهدا هستند. سفره های اطعام در ماه محرم هم می بایست همانند سال های گذشته و به همت عزیزان فعال در هیئت ها و بنا به رسم گذشته با یاری مردم عزیزمان برقرار شود تا مستمندان و دوستداران حضرت سیدالشهداء، از سفره ی رحمت آن امام معصوم علیه السلام بی نصیب نمانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در نشست هماهنگی اطعام ۱۱۰ هزار پرس غذای گرم به مناسبت عید سعید غدیر که در صبح روز پنجشنبه ۱۶ مردادماه در قم برگزار شد، حجت الاسلام رضا عزت زمانی، بیان داشت: این روزها شادی ها و غصه هایی در دل های ما هست. شرایطی که امسال در آن قرار داریم، تمرینی است برای بچه های هیئت ها و نوع جدیدی از تلاش برای اقامه ی عزای سیدالشهداء علیه السلام.

وی گفت: به حمدالله شاهدیم که هیئت های مذهبی ما در عرصه ی خدمات اجتماعی و در مسیر سیدالشهدا در حال قدم نهادن هستند. همین طرح توزیع ۱۱۰هزار پرس غذا در سطح استان قم، نمودی از حرکات زیبای امیرالمومنین علیه السلام در رسیدگی به احوال ایتام و مساکین است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به شرایط کرونایی موجود، گفت: چون در حال حاضر، قم در وضعیت قرمز قرار دارد، اگر همین وضعیت تا آغاز ماه محرم نیز ادامه یابد، بنا به فرمایش مقام معظم رهبری و دستور ستاد ملی کرونا، می بایست از اجتماعات انسانی پرهیز شود و امسال، استثنائاً، برگزاری مراسمات عزاداری سیدالشهداء در محافل عمومی و به صورت جمعی، به سختی، اما با مدیریت هیئت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی شدنی است.

وی گفت: این امر خطیر به عهده ی مسئولین محترم هیئات مذهبی سپرده شده تا از شدت یافتن شیوع این بیماری در ایام محرم جلوگیری شود.

حجت الاسلام عزت زمانی ضمن تقدیر از فعالیت های ستاد اجرایی فرمان امام در چند سال گذشته، عنوان داشت: نهادهای مرتبط با دفتر مقام معظم رهبری، همچون ستاد اجرایی فرمان امام، خدمات بسیار متعددی از قبیل محرومیت زدایی در روستاهای دورافتاده، خدمت به مادران باردار و ده ها و صدها خدمت دیگر را در طول این سال ها ارائه کرده اند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت برپایی سفره های محرم گفت: مردم، مشتاق به کمک برای اقامه ی عزای سیدالشهدا هستند. سفره های اطعام در ماه محرم هم می بایست همانند سال های گذشته و به همت عزیزان فعال در هیئت ها و بنا به رسم گذشته با یاری مردم عزیزمان برقرار شود تا مستمندان و دوستداران حضرت سیدالشهداء، از سفره ی رحمت آن امام معصوم علیه السلام بی نصیب نمانند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: امسال، در مراسمات عزای حسینی باید ضوابط بهداشتی همچون فاصله اجتماعی رعایت شود تا به یاری خداوند، این محافل، وسیله ی عنایت پروردگار و دفع بلا از سرزمین مسلمین باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha