پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسن سالم نماینده فراکسیون صادقون عراق

حوزه/ حسن سالم نماینده فراکسیون صادقون عراق با بیان اینکه حادثه انفجار بندر بیروت چیزی شبیه انفجار الکراده عراق بود، تأکید کرد: آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی عامل این انفجار بودند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حسن سالم نماینده فراکسیون صادقون عراق با بیان اینکه حادثه انفجار بندر بیروت چیزی شبیه انفجار الکراده عراق بود، تأکید کرد: آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی عامل این انفجار بودند.

سالم در بیانیه ای انفجار وحشتناک بندر بیروت را مشابه با انفجار الکراده عراق دانست و گفت: اداره کننده این عملیات جنایتکارانه در واقع مثلت تروریسم آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و مزدوران آنها بودند.

وی افزود: چه کسی غیر از آمریکا که لبنان را مورد تحریم اقتصادی قرار داده و صهیونیست ها که ویرانی لبنان به نفعشان است، از نابودی لبنان و اقتصاد آن سود می برند.

نماینده فراکسیون صادقون تصریح کرد: وابستگان سعودی مسئول انتقال نیترات آمونیاک از طرف "بندر بن سطان" رئیس سازمان اطلاعات سعودی بودند که بر اساس اطلاعات لو رفته؛ آنان اقدام به انتقال این مواد برای آشوبگران سوریه در سال ۲۰۱۲ کردند که از سوی نیرو های امنیتی لبنان دستگیر شدند و همچنین مزدورانی که این مواد خطرناک را در طول این مدّت در بندر بیروت ذخیره کردند بدون اینکه آن را به مکان مخصوصی انتقال بدهند، در این مسئله دست دارند.

حسن سالم این جنایت را به مثابه یک کشتار دسته جمعی علیه ملت زخم خورده لبنان دانست و جامعه بین المللی را به حمایت از لبنان در عبور از این مصیبت فاجعه بار و گذاشتن مرهم بر زخم آن دعوت کرد.

شایان ذکر است که محمد البلداوی از نمایندگان مجلس عراق گفته بود که حادثه انفجار بندر بیروت طبیعی نبوده و بعید نیست که رژیم صهیونیستی در آن دست داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha