جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود محمدی عراقی

حوزه/ مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم گفت: باید به مسئله ی مواسات با جدیّت بپردازیم و هرکس سفره ی خود را با دیگران تقسیم کند. در این میان، هیئت های مذهبی پیش قراولان این فرهنگ سازی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست هماهنگی اطعام ۱۱۰ هزار پرس غذای گرم به مناسبت عید سعید غدیر، در روز پنجشنبه ۱۶ مردادماه، در قم، و با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سازمان تبلیغات اسلامی استان و فعالین هیئات مذهبی قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام احدی، به نمایندگی از ستاد کل اجرایی فرمان امام به ارائه گزارش عملکرد این ستاد در سال گذشته پرداخت و گفت: در همان بدو شیوع کرونا در کشور، ستاد اجرایی فرمان امام جزو اولین سازمان هایی بود که وارد عمل شد و کمک های خود را به میدان آورد. این ستاد، بیمارستان های سیار خود را وارد شهر قم کرد و تست هایی را که مردم برای انجام آنها باید به بیمارستان ها مراجعه می کردند را در نقاط مختلف شهر برای آنان انجام می داد.

وی گفت: برنامه ی بعدی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، طرح اطعام غدیر بود که بنا شد تعداد زیادی غذای گرم در اختیار هیئات مذهبی قرار دهد، تا آن ها را به دست افراد نیازمند مناطق مختلف شهر قم برسانند. قرار است برای اجرای این طرح، ظرف امروز و فردا، ۳۰ تن گوشت مرغ تحویل هیئات مذهبی داده شود.

سپس حسن عندلیب، مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان قم، به ارائه گزارش عملکرد ابن ستاد در قم پرداخت و عنوان داشت: در ایام اخیر، در حدود ۱۵ هزار پک بهداشتی، از سوی این ستاد در مناطق محروم استان قم، از طرف ستاد اجرایی فرمان امام پخش شده است.

وی افزود: در ایام نوروز تانکرهای ۱۸ هزار لیتری تهیه و به وسیله ی آن ها در تمام آن ایام معابر شهر قم ضد عفونی شدند.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی، مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم، ضمن تشکر و قدردانی از فعالین عرصه کمک های مومنانه گفت: تشکر ویژه دارم از همه عزیزانی که در هیئات مذهبی مشغول به خدمتند و همین طور از کسانی که در ستاد اجرایی فرمان امام خمینی ره ایفای نقش می کنند.

وی افزود: باید به مسئله ی مواسات با جدیّت بپردازیم و هرکس سفره ی خود را با دیگران تقسیم کند. هرکس بهره ی خانواده و فرزندان خودش را با دیگران تقسیم بکند. در این میان، هیئت های مذهبی پیش قراولان این فرهنگ سازی هستند.

در پایان این نشست مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: به حمدالله شاهدیم که هیئت های مذهبی ما در عرصه ی خدمات اجتماعی و در مسیر سیدالشهدا در حال قدم نهادن هستند. همین طرح توزیع ۱۱۰هزار پرس غذا در سطح استان قم، نمودی از حرکات زیبای امیرالمومنین علیه السلام در رسیدگی به احوال ایتام و مساکین است.

حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به وضعیت کنونی استان قم و نزدیکی ماه محرم بیان داشت: چون در حال حاضر، قم در وضعیت قرمز قرار دارد، اگر همین وضعیت تا آغاز ماه محرم نیز ادامه یابد، بنا به فرمایش مقام معظم رهبری و دستور ستاد ملی کرونا، می بایست از اجتماعات انسانی پرهیز شود و امسال، استثنائاً، برگزاری مراسمات عزاداری سیدالشهداء(ع) در محافل عمومی و به صورت جمعی، به سختی، اما با مدیریت هیئت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی شدنی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha