جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیانی

رئیس مؤسسه پیامبر اعظم(ص) ساری با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر، گفت: واقعه غدیر خم بیانگر رسالت پیامبر اعظم(ص) و دوام دوران الهی آن حضرت در تجلی گاه وجود مبارک امام علی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمود دیانی، رییس مؤسسه پیامبر اعظم(ص) ساری، امروز در جلسه هیئت رئیسه این مؤسسه با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر، گفت: واقعه غدیر خم بیانگر رسالت پیامبر اعظم(ص) و دوام دوران الهی آن حضرت در تجلی گاه وجود مبارک امام علی بود.

وی با بیان این که امروز جامعه جهانی بیشش از هر زمان دیگری نیازمند بهره مندی از آرمان های غدیر است، افزود: باید از همه ابزارهای فرهنگی و تبلیغی در جهت نشر و گسترش معارف غدیر در جامعه اسلامی بهره گرفته شود.

حجت الاسلام دیانی با اشاره به سبق تشیع مردم مازندران در طول  تاریخ، خاطرنشان کرد: مردم دیار علوی، جزء نخستین هایی بودند که  حکومت علوی را پذیرفتند و این نشان دهنده عشق و ارادت این مردم به اهل بیت(ع) بوده است.

رییس مؤسسه پیامبر اعظم(ص) ساری با بیان این که راه سعادت و رستگاری جامعه اسلامی تأسی از معارف اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را برای تفرقه و اختلاف میان مسلمانان به کار گرفتند، غدیرمی تواند ظرفیت مناسبی برای وحدت مسلمانان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شیوع ویروس کرونا و تغییر رویکرد فعالیت های این مؤسسه اشاره کرد و گفت: تمرکزمؤسسه تا پایان امسال بر مبنای پژوهش و نشر خواهد بود.

حجت الاسلام دیانی، تقویت تولیدات نشر شهید طوسی، تولید دوفصلنامه الاهیات قرآنی، برگزاری همایش ملی‌مجازی، برگزاری کرسی نقد کتاب دین، جشنواره کتاب دین ویژه محققان و اندیشمندان مازنی را از جمله برنامه های مهم این مؤسسه عنوان کرد.

رییس مؤسسه پیامبر اعظم(ص) ساری، صرفه جویی نسبی در هزینه ها و مصارف، ایجاد امکان نظارت بهتر، تمرکز بر مخاطبان خاص و ایجاد نظم اداری بیشتر و بهت را از جمله مهم ترین اهداف و برنامه های طرح تحول سازمانی در این مؤسسه عنوان کرد.

وی به طرح های فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی و آموزشی خاص این مؤسسه اشاره کرد و گفت: این طرح ها پس از اخذ موافقت از موسسه و یافتن اعتبار از سوی دستگاه یا اشخاص سفارش دهنده با مسولیت یکی از معاونین یا مدیران محترم موسسه در خارج از ساعات اصلی انجام می شود. 

حجت الاسلام دیانی، از فواید طرح تحول، تمرکز موسسه بر فعالیت های ویژه با توجه به شیوع کرونا، امکان نظارت بهتر، تمرکز بر مخاطبان خاص و ایجاد نظم اداری بیشتر اشاره کرد.

وی با بیان این که فضلای حوزه و دانشگاه، مخاطبان اصلی موسسه هستند، گفت: از مدیران موسسه انتظار می رود در این مدت با قدرت، نظم در امور و مشرف به وظایف ذاتی خود در تحقق اهداف موسسه تلاش نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha