شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با بیان این‌که غدیر و مولا علی(ع) مهمترین محور وحدت است، گفت: عید بزرگ غدیر بهترین فرصت برای تبیین جایگاه رفیع امامت و ولایت به عنوان رکن مهم تفکر اصیل شیعی در سطح جامعه و عموم مردم است.

 حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند ضمن تبریک عید سعید غدیرخم با بیان این‌که عید غدیر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان است، اظهار داشت: اگر مردم از همان ابتدا واقعه بزرگ غدیر را با عظمت برگزار می کردند، بدون شک ولایت امیرالمومنین(ع) تثبیت شده و هیچ کدام مشکلاتی که برای امت اسلامی به واسطه جایگزینی افراد نا صالح در جایگاهی که متناسب شأنشان نیست، به وجود نمی آمد.

وی از عید غدیرخم به عنوان "عیدالله الاکبر" یاد کرد و افزود: دلیل این نامگذاری آن است که بیست و سه سال زحمات مجاهدانه نبی‌اکرم(ص) سختی ها و دشواری‌های گوناگون ایشان تنها با معرفی وصی و جانشین خود کامل می شود همانگونه که خداوند متعال فرمود الیوم اکملت لکم دینکم.

نماینده پیشین شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس اسلامی عید غدیر را از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی در تاریخ دانست و تصریح کرد: براساس آنچه که در تاریخ اتفاق افتاده است، حدیث غدیر نیز از احادیث"متواتر"است و متواتر به معنی مورد قبول بودن آن توسط علمای شیعه و سنی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی ادامه داد: همانطور که اشاره شد همه علما بر روی غدیر، اتفاق نظر دارند و اگر کسی می‌خواهد دین واقعی و خالص را ترویج کند فقط از ناحیه غدیر می‌تواند به این مهم برسد.

وی افزود: آنچه مسلم است این که عید بزرگ غدیر، فرصت مناسبی برای تبیین جایگاه رفیع امامت و ولایت به عنوان رکن مهم تفکر اصیل شیعی در سطح جامعه و عموم مردم است.

عضو جامعه روحانیت مبارز از غدیر و مولا علی(ع) به عنوان محور وحدت یاد کرد و گفت: غدیر موجب کمال است، غدیر صراط مستقیم است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با اشاره به این‌که غدیر، ولایتی است که خداوند مشخص کرده است، عنوان کرد: غدیر یعنی تبلیغ دین، تبلیغ سعادت و تبلیغ وحدت.

وی یادآور شد: بر کسی پوشیده نیست که اگر مسلمانان به غدیر توجه می‌کردند، امروزه کفار و مستکبرین بر امت اسلامی احاطه نداشتند و باید توجه داشته باشیم که به هر مقداری که مردم سلامتی و عاقبت‌ به خیری‌شان را می‌خواهند بایستی به غدیر نیز توجه داشته‌ باشند.

عضو جامعه روحانیت مبارز، عیدغدیر را مهمترین عید مسلمانان به ویژه شیعیان جهان عنوان کرد و ابراز داشت: فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی در بحث بزرگداشت این عید بزرگ، از اولویت‌هایی است که نیاز به توجه کافی و وافی دارد. 

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی ادامه داد: مسئولان فرهنگی و هنری کشور باید این روز مهم تاریخی را با ظرافت بیان کنند و روحانیان نیز به شبهات قشر جوان در این مورد پاسخگو باشند.

وی افزود: باید در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا، بزرگداشت عید غدیر خم و دهه امامت و ولایت که از روز عید سعید قربان آغاز و تا فردای روز عید سعید غدیر خم ادامه دارد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و توجه خاص به فاصله گذاری فیزیکی، محور فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان بیان کرد: جانفشانی های جامعه سلامت و درمان در این ایام و شهادت بیش از ۱۵۰ شهید عرصه سلامت در کشور همه از برکات غدیر و الگو گیری از مولای متقیان است، از این رو باید همزمان با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، این عید سعید را بزرگ داشت و مورد غفلت قرار نداد.

انتهای خبر/12

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha