جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سبحانی نیا

حوره/ مدیر حوزه علمیه قزوین از روند تهیه و توزیع ۱۴۰۰۰ پرس غذا در مهرگان قزوین که توسط قرارگاره جهادی شهدای روحانیت حوزه علمیه قزوین و با همکاری سپاه ناحیه و دفتر امام جمعه محمدیه در عید غدیر انجام شد، بازدید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا  در بازدید از  روند اجرای طرح اطعام علوی در مهرگان قزوین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین با باین ایمکه طرح های احسان ونیکوکاری و کمک های مومنانه باعث کاهش بار اقتصادی و معیشتی نیازمندان می شود، گفت: مردم عزیز در کنار مسئولان و دولت در طرح احسان و کمک مؤمنانه خوش درخشیدند.

وی افزود: اجرای طرح کمک مؤمنانه و اطعام علوی چه در بحث پخت و توزیع غذا و چه در توزیع بسته های معیشتی، روحیه و امید را در جامعه زنده می کند و با توجه به اینکه امروز مردم بر اثر شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند و دچار مشکلات خاص شدند و اجرای این طرح ها به نشاط و بالا بردن روحیه اجتماعی  مردم کمک شایانی خواهد کرد. 

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: کارهای گروهی و خیرخواهانه علاوه بر آثار معنوی باعث می شود که از بروز هرگونه تشنج و التهاب در جامعه جلو گیری شود.

وی ادامه داد: باید توده مردم و حتی خود نیازمندان را در این حرکت خیرخواهانه همراه کرد و وقتی آنها را در این نوع اقدامات دخیل شوند قطعاً برای پیدا کردن راه بی نیازی به آنها کمک کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: مردم عزیز ایران در کنار مسئولان نظام با تمام مشکلات اقتصادی، به خصوص فشارهای دشمن در بحث تحریم ها در مقاومت خوب درخشیدند و با دستگیری و احسان به یکدیگر نشان دادند که مرد روزهای سخت هستند و هیچ قدرتی نمی تواند آنها را از ارزش ها و آرمان هایشان دور کند.

وی ادامه داد: رزمایش کمک مومنانه برگرفته از سیره و مکتب اهل بیت (ع) است و نشان دادن این رزمایش با هدف ترویج و تقویت فرهنگ غنی اهل بیت (ع) انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: به طور قطع و یقین نظام مقدس جمهوری اسلامی همه تهدیدها را به فرصت تبدیل خواهد کرد و در این بحران نیز مواسات و همدلی اثربخش ترین مسئله در کاهش و رفع این بحران بود

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: در مدت شیوع کرونایی در تمام محله‌ها، حسینیه‌ها، مساجد و بازار اقشار مردم از نیروهای نظامی گرفته تا بسیجیان و طلاب و روحانیت حوزه های علمیه با شوری مثال‌زدنی حرکتی بزرگ را آغاز کردند که جای تقدیر و خدا قوت دارد.

وی ادامه داد: مردم قهرمان و ولایتمدار نشان دادند که از اعتقاد راسخ، وحدت، نوع‌دوستی و پیروی از سیره اهل بیت (ع) برخوردار هستند و لحظه‌ای دست از اهداف و آرمان‌های معنوی و انقلابی خود بر نمی‌دارند

مدیر حوزه علمیه قزوین ضمن قدردانی از تلاشهای ارزشمند طلاب  قرار گاه جهادی شهدای روحانیت حوزه علمیه قزوین، بیان کرد:  این قرارگاه یکی از گروه های جهادی و فعال است که فعالیت های مختلفی در مبارزه با ویروس کرونا داشته و این فعالیت‌ها همچنان استمرار خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: بعد از تشکیل قرارگاه و فعالیت های شبانه روزی طلاب در خدمت رسانی به مردم عزیز قطعاً پیوند حوزه های علمیه با اقشار مختلف مردم عمیق تر و مستحکم تر شد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه از زمان شیوع کرونا تا به امروز تشکّل های مردمی، هیئت های مذهبی، بسیج و نیروهای مسلح، طلاب و روحانیون به ویژه سپاه پاسداران برای کنترل و مقابله با این بیماری با تولید اقلام بهداشتی، توزیع بسته های حمایتی و گندزدایی معابر و خیابان ها، کمک مواسات مومنانه وطبخ غذا به کمک مدافعان سلامت ونیازمندان وآسیب دیدگان از بیماری کرونا  شتافتند و نقش مهمی در کنترل بیماری کرونا ایفا کردند

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha