پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شاهرگ

حوزه/ کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون گفت: در قیاس با آثار تلویزیونی و حتی سینمایی، "شاهرگ" سریالی موفق و جذاب در زمینه پرداختن به جریان منافقین و جنایات آنهاست.

علیرضا بهرامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: محمدرضا شفیعی، تهیه کننده این سریال پس از تولید چند فیلم در رابطه با منافقین، در این سریال با حمایت از یک کارگردان جوان و البته خوش سابقه، یک کار قابل قبول و خوبی ساخته که توانسته این اثر با مخاطب عام نیز ارتباط خوبی برقرار نماید.

وی افزود: البته این سریال می توانست بسیار بهتر از چیزی باشد که این شب ها از تلویزیون مشاهده می کنیم به خصوص با دقت و وسواس بیشتری در امر کارگردانی و همچنین فیلمنامه.

وی گفت: با این وجود "شاهرگ"سریالی است که در برخی قسمت ها انصافاً حتی جذابیت سینمای اکشن را دارد، ضمن آن که اطلاعاتی به مخاطب ارایه می کند که این اطلاعات بدون قضاوت پررنگ انتقال می یابد، به این صورت که خود مخاطب به قضاوت درباره اعمال و جنایات منافقین می پردازد و این مساله به نظر بنده، حُسن کار است.

این پژوهشگر عرصه هنر و رسانه همچنین بیان داشت: ایرادی که پیشتر به محمد حسین مهدویان در ساخت ماجرای نیمروز ۱و ۲ گرفته می شد، این بود که برخی می گفتند وی و تیم سازنده در پرداختن به دهه شصت و جریانات منافقین، بیانیه خود یا کسانی را می خواند که به او سفارش ساخت فیلم را داده اند.

وی افزود: در سریال شاهرگ ما در حالی نگاه منفی به منافقین پیدا می کنیم که این احساس منفی بدون وارد شدن تحکمی به ذهن ما صورت می گیرد، به این معنا که خود مخاطب این برداشت را پیدا می کند، ضمن آن که اثر دارای جذابیت های خاص سینمایی نیز می باشد.

بهرامی گفت: دهقانی اشکذری نیز در این کار نشان داد که کارگردان باهوشی است و چه در زمینه انتخاب بازیگران و چه انتخاب لوکیشن، هوشمندی خوبی به خرج داده است.

وی در خصوص دیگر سریال های این شب های تلویزیون نیز ابراز داشت: از آن جا که معمولاً ما قبل از ماه محرم دچار یک نوع فقر سریالی در تلویزیون هستیم، این شب ها به غیر از شاهرگ، عملاً شاهد بازپخش سریال های تکراری هستیم، چرا که مدیران تلویزیون معمولاً در روزهای باقیمانده تا محرم، اثر جدیدی را پخش نمی کنند، چرا که نمی خواهند در روند پخش آثار جدید در ماه محرم، خلل و مشکلی پیش آید.

منتقد سینما و تلویزیون همچنین افزود: البته شاید یکی از شانس های سریال شاهرگ این بوده که سریال جدیدی تقریباً در این چند وقت پخش نشده و از سویی در شبکه نمایش خانگی نیز سریال های چندان موفقی را نمی بینیم، دست کم با موضوع سیاسی و پرداختن به وقایع حساس و پرحاشیه دهه شصت.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha