پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ بازدید حجت الاسلام والمسلمین اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه از خبرگزاری حوزه

حوزه/ رسانه حوزه، از لحاظ این که متعلق به حوزه های علمیه، رهبر انقلاب، مراجع، نظام و انقلاب است، برای موفقیت بهتر در جامعه و بین الملل لازم است مؤلفه هایی چون رسیدن به مرجعیت فکری و علمی برای پاسخ گویی به همه نیازها را در خود تجلی دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن اکبری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در بازدید از خبرگزاری حوزه  در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، مسئول مرکز  ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه و مدیرعامل خبرگزاری حوزه، بر اهمیت اطلاع رسانی، خبر در موضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی و دینی تأکید و فعالیت های رسانه حوزه را  در عرصه های مهم داخلی و بین المللی مهم و تأثیر گذار دانست.

وی با بیان این که خبر، علم است و علم دارای جایگاه و ارزش است و ارزش واقعی هر علمی این است که به عمق آن پی ببریم و این مسئله نیز خود دارای مؤلفه هایی است عنوان کرد: از جمله این مؤلفه ها برخورداری از مهارت های کاربردی، داشتن آگاهی نسبت به آن موضوع، داشتن روحیه جهادی، برنامه ریزی برای انسجام بخشی کارها و فعالیت ها و نهایتا مدیریت قوی رسانه ای است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با تأکید بر مؤلفه های رسانه قوی گفت: رسانه حوزه، از لحاظ این که متعلق به حوزه های علمیه، رهبر انقلاب، مراجع، علما و روحانیون، نظام و انقلاب است، برای موفقیت بهتر و اثرگذاری بیشتر در جامعه و بین الملل، لازم است مؤلفه هایی را در خود تجلی دهد که از مهمترین آن پناهگاه بودن همه رسانه ها داخلی، رسیدن به مرجعیت فکری و علمی برای پاسخ گویی همه نیازها و برخورداری و مراقبت از تقوا و ایمان در عملکرد و فعالیت ها است، تاکنون چنین بوده و از این بعد نیز باید باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم، بیان داشت: عامل دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، داشتن بیان، گفتار و قول محکم و قوی برای ارائه محتوای در مواجه با دنیای امروز است، چرا که تنها از این طریق است که می توانیم دنیا را به فکر و تأمل وا داریم و خودمان را به عنوان پناهگاه و مرجعیت علمی معرفی کنیم.

وی ادامه داد: اگر دارای قول قوی نباشیم، قطعا از ما رویگردان خواهند شد و رویگردانی یعنی تهی شدن اصل نظام از حوزه رسانه. این مسئله بسیار مهم است و برای این که این اتفاق ها نیفتد مؤلفه های خود سازی و تقوا را  در خود محقق کنیم.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha