پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فرزند

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان با اشاره به اینکه مروجان زندگی تک فرزندی یا زندگی بدون فرزند، مبلغین فرهنگ غرب هستند، گفت: بی شک با پیرشدن جامعه، از یک سو روند توسعه یافتگی نه تنها کند می شود، بلکه این روند حالت عکس به خود می گیرد.

حجت الاسلام مسعود محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: یکی از امتیازات برای هر کشوری نیروی کار و جوان است، لذا توجه به جمعیت جوان باید از اولویت های هر حکومت و دولتی باشد.

وی با انتقاد از روند نزولی رشد جمعیت در کشور، افزود: متاسفانه در سالهای اخیر برخی از زوجین تحت تاثیر تبلیغات رسانه ای و ماهواره ای دشمن قرار گرفته اند و در بحث فرزندآوری افکاری غربی و بیگانه دارند که این برای آینده کشور می تواند یک زنگ خطر باشد.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: البته برخی از مشکلات داخلی نیز مزید بر علت شده و خانواده ها را مجبور به تک فرزندی نموده است، لذا دولت به عنوان متولی مدیریت کشور باید زمینه های رفاه اجتماعی، کار فرهنگی و... در بحث تشویق زوجین به مسئله فرزندآوری را مهیا سازد.

این استاد حوزوی اظهار کرد: بی شک اگر این روند نادرست در خانواده ها ادامه داشته باشد، در آینده ای نه چندان دور، ایران تبدیل به یکی از کشورهای پیر جهان می شود که این بدان معناست که دیگر نیروی کاری نداریم و عملا تمامیت کشور به خطر می افتد.

وی با اشاره به اینکه مروجان زندگی تک فرزندی یا زندگی بدون فرزند، مبلغ فرهنگ غرب هستند، گفت: بی شک با پیرشدن جامعه، از یک سو روند توسعه یافتگی نه تنها کند می شود، بلکه این روند حالت عکس به خود می گیرد.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: پیری جمعیت باعث ایجاد هزینه های مضاعف برای دولت و کشور در بحث سلامت و بهداشت می شود، لذا عملا بسط این فرهنگ در جامعه ایرانی ـ اسلامی، برنامه ای استعماری و از پیش تعیین شده است.

 استاد حوزه علمیه کردستان بیان داشت: اگر از نگاه اجتماعی و روانشناختی به این موضوع نگاه کنیم، زندگی در خانواده‌های تک فرزند یا بدون فرزند، یک زندگی یکنواخت و... است که این خود ناهنجاری بزرگ است.

وی افزود: البته همه به نوعی در این امر مقصر هستیم و قصور داشته ایم، امروز باید تلاشی جهادی در محو فرهنگ غربی در خانواده ها داشته باشیم که در این بین حوزه های علمیه، تشکل های فرهنگی و مذهبی و... می توانند بسیار موثر باشند.

حجت الاسلام محمدی گفت: باید با اصلاح فرهنگ حال حاضر عملا این جنگ پنهان دشمنان علیه کشور را خنثی کنیم و اجازه ندهیم که با دستان خودمان، در دام دسیسه های استعماری غربی ها و آمریکایی ها گرفتار شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • NL ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    به هیچ عنوان بپه دار نشوید، کارگر ارزان فقط موجب بدبخت شدن نسل آینده خواهد شد در آینده با کمتر بودن نرخ فرزندآوری امکان مهاجرت ایرانیان ساده تر خواهد شد و آزاد خواهیم شد