جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان از برگزاری عزاداری ماه محرم در این استان با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز در جلسه ستاد استانی برگزاری مراسم ماه محرم که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، بیان داشت: براساس دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی و ستاد استانی مقابله با کرونا، مراسم عزاداری ماه محرم با حفظ سلامت عزاداران سید و سالار شهیدان اسلام و یاران باوفایش برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال تمام دستورالعمل‌های بهداشتی به روز و مستمر به هیئات مذهبی و عزاداران ارائه خواهد شد، افزود: از تجمع های خطرآفرین که سلامتی مردم را دچار مخاطره نماید نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه مردم نیز باید نهایت دقت را در رعایت دستورالعمل های بهداشتی در عزاداری ها داشته باشند، خاطرنشان کرد: برای برپایی بهتر و مطلوب تر مراسم عزاداری باید همکاری هیئات مذهبی و مردم عزادار مستمر باشد و رعایت دستوالعمل های بهداشتی دوطرفه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه عزاداری ماه‌های محرم و صفر امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا باید متفاوت تر از سال های گذشته باشد، گفت: در هیئت‌ها  باید از تجمع افراد جلوگیری و عزاداری ها با ماسک، دستکش و رعایت فاصله اجتماعی عزاداران برگزار شود.

وی بیان داشت: آموزش های بهداشتی به روز، زیر نظر کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادها به هیئت‌ها برای برگزاری مراسم عزاداری ارائه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در پایان همچنین در خصوص برگزاری آئین گل مالی عزاداران امام حسین(ع) در این استان هم گفت: برای برگزاری این مراسم پس از بازبینی ها و بازنگری های دقیق دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی مقابله با  ویروس کرونا تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha