چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اینستا

حوزه/ این انسان شریف که در زمره حواریون استاد بزرگ سلوک و عرفان، شهید بزرگوار آیت الله مدنی قرار داشت، جوهر وجود خود را مزین به اخلاق کریمه، تواضع شایسته و جهاد خستگی ناپذیر کرده بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در صفحه‌ای مجازی که به نام حجت الاسلام والمسلمین باقری کنی است، آمده است:



بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

عن رسول الله صلی الله علیه و آله: ما قبض اللّه تعالی عالما من هذه الامة إلا کان ثَغرَة فی الإسلام، لا تُسد ثُلمته إلی یوم القیامة.
رحلت عالم متخلق و فاضل متهجد جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای سیدعباس موسویان، موجب تاثر شدید گردید. این انسان شریف که در زمره حواریون استاد بزرگ سلوک و عرفان، شهید بزرگوار آیت الله مدنی قرار داشت، جوهر وجود خود را مزین به اخلاق کریمه، تواضع شایسته و جهاد خستگی ناپذیر کرده بود. این عالم وارسته، سرمایه گرانقدر عمرش را در راه خدمت به اسلام و انقلاب صرف نموده و با حضور در کمیته‌های فقهی، تلاش نمود تا گامی موثر در حوزه نظام سازی مالی بر مبنای فقه جعفری (علیه السلام) بردارد. مقوم این حرکت نورانی، تربیت شاگردان متعدد برای اشاعه معارف حقه و عملیاتی سازی این اندیشه در میدان عمل بود.

تالیفات و تصنیفات کم نظیر ایشان در حوزه مالیه اسلامی در قالب کتب متعدد و ارائه مقالات راهگشا و تبدیل شدن به شخصیتی فرهیخته و مرجع در سطح بین المللی، نه تنها او را لحظه ای از مسیر تعبد و طاعت الهی و تهذیب و تزکیه نفسانی دور نکرد، بلکه با خلوص مثال زدنی و اهتمام تمام، تا آخرین روزها همه وجود خود را وقف این ماموریت خطیر کرد.

اینجانب که توفیق داشتم در بیش از یک دهه، حضور اخلاقی و علمی این انسان والامقام را در مجموعه دانشگاه امام صادق علیه السلام از نزدیک شاهد باشم و در چند سال اخیر همراه ایشان در جمع هیات امنای جامعه الصادق علیه السلام بودم، در این مصیبت جانسوز سوگوار بوده و برای روح مطهرش طلب غفران الهی می کنم. غفر الله له و لنا.

همچنین بر خود واجب می دانم، این فقدان سنگین را به محضر مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) که بر مراتب اخلاقی و فضل علمی ایشان صحه می‌گذارند، بیت مکرم ایشان ،حوزه های علمیه، جامعه دانشگاهی خاصه اهالی و اساتید دانشگاه امام صادق علیه السلام و دانشجویان و شاگردان ایشان، تسلیت عرض نموده و از خدای متعال صبر بر این مصیبت را مسئلت می نمایم.
مهدی باقری کنی
۹۹/۵/۱۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha