سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ دیدار استاندار سیستان و نماینده ولی فقیه با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: کمک در زمینه ی رسیدن به برنامه ی ۵ ساله ی حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان یکی از دغدغه ها و خواسته های حوزه از استانداری و نمایندگی ولی فقیه در این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در جلسه شورای راهبردی استان سیستان و بلوچستان با مدیر حوزه های علمیه که عصر یکشنبه، ۱۹ مرداد ۹۹ در دفتر آیت الله اعرافی در قم برگزار شد، مدیر حوزه های علمیه، ضمن تبریک ایام عید سعید غدیر و ولادت با سعادت امام هفتم حضرت کاظم(ع)، بیان داشت: خداوند را شاکریم به جهت همبستگی به وجود آمده بین مسئولین استان ها و تشکیل شورای راهبردی که توانسته بربسیاری از مشکلات استان فائق آید.

وی گفت: ما با قطع نظر از مسائل قومی و مذهبی، به طور قطع در قبال همه ی استان ها کشور مسئولیم. هرکسی باید در جایگاه و در حد خود، بتواند برای پیشرفت استان های کشور تلاش نماید. ما باید طوری عمل کنیم که برادران اهل سنت این را به خوبی حس کنند که در ذیل نظام اسلامی زندگی آرام و خوشایندی را بدون هرگونه تبعیض می توانند داشته باشند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم عنوان داشت: آبادانی استان سیستان و بلوچستان به طور بسزایی در آبادانی کل کشور تأثیرگذار است. انسجام درست و هماهنگی خوبی باید با خیّرین سراسر کشور ایجاد شود تا از این ظرفیت برای حل بسیاری از مشکلات این استان، استفاده شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: با توجه به رهنمودها و تأکیدات مقام معظم رهبری، باید عزم جدی در ارتقاء و رشد امکانات و ظرفیت های منطقه آزاد چابهار ایجاد شود و مسائل این منطقه به طور خاصّ مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به گروه های فعال مردمی اظهار داشت: از گروه های مردمی فعال در استان نیز باید کمک گرفته شود. باید سه ضلع مدرسه، حوزه و دانشگاه را رشد داد تا در نتیجه ی این رشد، جامعه به رشد بالایی برسد و متخصصان متعددی در رشته ها و تخصص های مختلف پرورش پیدا کنند و به حل مشکلات استان کمک نمایند.

آیت الله اعرافی گفت: کمک در زمینه ی رسیدن به برنامه ی ۵ ساله ی حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان یکی از دغدغه ها و خواسته های حوزه از استانداری و نمایندگی ولی فقیه در این استان است. به سرانجام رساندن طرح آمایش استان ها نیز که یکی از مقدمات همین برنامه ی ۵ ساله است، می بایست با همیاری و اطلاع رسانی سازمان ها و نهاد های فعال دراین استان تهیه و تنظیم شود.

وی با اشاره به فعالیت های حوزه در عرصه اجتماعی با هدف کمک به نهادهای مرتبط با نظام، عنوان داشت: از مهمترین اقدامات حوزه علمیه در پرورش نیرو و کادرسازی، پایه ریزی مرکز هدایت علمی است که در دست اقدام است.

 مدیر حوزه های علمیه  با مطرح نمودن پیشنهادی برای کمک به وضعیت مسکن طلاب اهل استان سیستان و بلوچستان در قم، گفت: پیشنهادی که داریم، ساخت تعدادی واحد مسکونی در شهرک مهدیه برای طلاب بومی این استان است که از آنجا برای تحصیل علوم حوزوی به قم مهاجرت نموده اند. در صورت موافقت استانداری سیستان و بلوچستان، واگذاری زمین و همکاری در تأمین مصالح ساختمانی از سوی حوزه علمیه انجام می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha