جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار استاندار سیستان و نماینده ولی فقیه با آیت الله اعرافی

حوزه/نشست شورای راهبردی استان سیستان و بلوچستان با آیت الله اعرافی و با حضور نماینده ولی فقیه در این استان، استاندار، فرمانده نیروی انتظامی استان و برخی دیگر از مسئولین این استان، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  نشست شورای راهبردی استان سیستان و بلوچستان با آیت الله اعرافی و با حضور نماینده ولی فقیه در این استان، استاندار، فرمانده نیروی انتظامی استان و نیز هیئت همراه آنان، در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: پیشنهاد شد به عنوان شورای راهبردی استان، جلساتی با مسئولین کشوری داشته باشیم و تاکنون توانسته ایم با تنی چند از مسئولین محترم کشور گفتگوهایی حول مسائل مربوط به استان برگزار کنیم. بنا براین شد که در قم نیز با برخی از مراجع عظام تقلید و مدیریت محترم حوزه های علمیه کشور دیدار و گفتگوهایی را داشته باشیم.

وی بیان داشت: در مباحث مذهبی، هدف و راهبرد اصلی ما، تعامل بین شیعیان و اهل تسنن در استان سیستان و بلوچستان است. هرچند این راهبرد خوشایند برخی نیست، امّا ما مجدّانه پیگیر تعامل به جای تقابل هستیم.

سپس، احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان ضمن ارائه ی گزارشی از وضعیت استان و عملکرد دولت در سال گذشته در این استان مرزی گفت: علی رغم وضعیت بد بودجه ای کشور، پروژه های عمرانی همچون راه آهن در حال پیشرفت هستند و فرودگاه سراوان تا دو ماه دیگر به بهره برداری می رسد.

وی افزود: خوشبختانه توانسته ایم سه ونیم درصد نرخ بیکاری استان را کاهش داده و آن را از 16 درصد به 5\12 درصد برسانیم.

در ادامه ی این نشست، فرمانده نیروی انتظامی استان اظهار داشت: توانسته ایم شرایط امنی را برای انجام فعالیت های مختلف اعم از تجارت، صادرات، واردات و همین طور فعالیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، برای طیف های سیاسی و مذهبی مختلف، فراهم نماییم.

سپس آیت الله اعرافی به بیان سخنانی پرداخت و عنوان کرد: خداوند را شاکریم به جهت همبستگی به وجود آمده بین مسئولین استان ها و تشکیل شورای راهبردی که توانسته بر بسیاری از مشکلات استان فائق آید.

وی گفت: با توجه به رهنمودها و تأکیدات مقام معظم رهبری، باید عزم جدی در ارتقاء و رشد امکانات و ظرفیت های منطقه آزاد چابهار ایجاد شود و مسائل این منطقه به طور خاصّ مورد پیگیری قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha