جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسماعیلی نیا

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: در یوم الغدیر فقط جانشین معرفی نشد بلکه اساس حکومت ولایی پایه‌ریزی شد و در جامعه امروزی اگر اصرار بر تشکیل و استمرار حکومت اسلامی بر پایه ولایت‌فقیه وجود دارد در حقیقت استمرار پیام و محتوای غدیر است و روح غدیر حکومت ولایت در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی نیا عصر یکشنبه طی سخنرانی که از صحن‌های حرم مطهر پخش شد، اظهار کرد: ضرورت دارد در مبانی اعتقادی به‌ویژه مسئله ولایت بنیه‌های اعتقادی خود را مستحکم نماییم و به جملات و… اکتفا نکنیم چراکه در صورت عدم استحکام پایه‌های اعتقادی با شبهات وهابیت تمامی اعتقادات بر باد خواهد رفت.

وی افزود: غدیر اعلان ولایت و خلافت بلافصل حضرت علی علیه‌السلام بود و برای این مسئله ادله‌های بسیار مستحکمی وجود دارد که قابل خدشه نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی نیا خاطرنشان کرد: شکوه بیکران و پیام بی‌نظیر غدیر درآیات قرآن به‌صراحت ذکرشده وجود دارد و می‌تواند راه گشای کسانی باشد که به دنبال حقیقت هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: طبق آیات قرآن اگر پیام غدیر توسط رسول خدا به مردم ابلاغ نمی‌شد ۲۳ سال رسالت حضرت ناتمام بود و ابلاغ پیام غدیر در حقیقت معادل تمام زحمات رسول خدا طی این ۲۳ سال بود.

وی یادآور شد: بعد از ابلاغ پیام غدیر طبق فرموده قرآن کریم دیگر کافران از دستبرد زدن به اسلام مأیوس شدند که این مسئله همانندی در دیگر موضوعات دینی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی نیا در ادامه گفت: طبق آیات قرآن کریم دین اسلام با ابلاغ پیام غدیر یعنی ولایت کامل شد و ولایت حقیقی سنجش و میزان دین قرار گرفت و اتمام نعمتی بود از طرف خداوند که دین اسلام توأمان با ولایت باشد.

وی خاطرنشان کرد: غدیر تنها خطابه‌ای است که رسول خدا امر به شنیدن حاضرین نمود و امر به ابلاغ توسط حاضرین به غائبان و والدین به فرزندان تا قیام قیامت نمود.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: فرض کنیم اگر حتی خطبه غدیر و آیات و روایاتی در فضیلت حضرت علی علیه‌السلام هم نبود باز هم عقل حکم می‌کرد جانشین رسول خدا بر عهده کسی گذاشته شود که دارای فضیلت و جامع همه کمالات باشد تا جامعه به سمت تباهی سوق پیدا نکند به همین خاطر وقتی به مسئله مباهله می‌رسیم متوجه می‌شویم تنها کسی که می‌توانست جانشین رسول خدا شود کسی نیست جز نفس رسول خدا که طبق اذعان مفسرین وجود مبارک حضرت علی علیه‌السلام است.

وی اظهار کرد: وقتی آیه مباهله می‌گوید حضرت علی علیه‌السلام نفس رسول خداست یعنی حضرت در تمامی کمالات و فضائل همانند رسول خداست پس عقل حکم می‌کند چنین شخصیتی می‌تواند جانشین بلافصل و امام و رهبر جامعه اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی نیا تأکید کرد: در یوم الغدیر فقط جانشین معرفی نشد بلکه اساس حکومت ولایی پایه‌ریزی شد و در جامعه امروزی اگر اصرار بر تشکیل و استمرار حکومت اسلامی بر پایه ولایت‌فقیه وجود دارد در حقیقت استمرار پیام و محتوای غدیر است و روح غدیر حکومت ولایت در جامعه اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha