پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رئیسی

حوزه/ رئیس قوه قضائیه درباره طرح اقتصادی جدیدی که قرار است دولت اعلام کند، گفت: این طرح اقتصادی باید با نظر کارشناسی نخبگان اقتصادی و دریافت دیدگاه‌های صاحب نظران باشد و بعد از تصویب و تنفیذ، اعلام آن باید با اقناع افکار عمومی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه با تبریک سالروز میلاد باسعادت امام کاظم(ع) گفت: از جلوه‌های مهم غدیر و آموزه‌های امام موسی بن جعفر(ع) اجرای عدالت است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: پیام مهم انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ما نیز اجرای عدالت است و نظام اسلامی را برپایه عدالت می‌توان استوار کرد.

رئیس قوه قضائیه افزود: امروز انتظار مردم این است که قوانین در مجلس عادلانه تصویب، در دولت عادلانه اجرا و در دستگاه قضا هم عادلانه داوری و قضاوت شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: اگر اجرای حق و عدالت همراه با دوری از هوی و هوس باشد امری بسیار سهل و آسان است.

وی افزود: عدالت باید به دور از هر گونه نفوذپذیری و هوی و هوس و بر مدار آنچه رضای خدا و منطبق با قانون است اجرا شود.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: همت ما در دستگاه قضایی در سراسر کشور باید این باشد که اجرای عدالت صورت گیرد و در دستگاه قضاء، اجرای عدالت بدون تبعیض است.

اعلام طرح جدید اقتصادی با نظر کارشناسی و اقناع افکار عمومی

رئیس قوه قضائیه درباره طرح اقتصادی جدیدی که قرار است دولت اعلام کند، گفت: این طرح اقتصادی باید با نظر کارشناسی نخبگان اقتصادی و دریافت دیدگاه‌های صاحب نظران باشد و بعد از تصویب و تنفیذ، اعلام آن باید با اقناع افکار عمومی صورت گیرد.

وی افزود: چنین طرحی در صورت رعایت این پیش شرط‌ها می‌تواند کاری ارزشمند باشد.

رئیس قوه قضائیه گفت: آنچه مردم، نخبگان و مسئولان می‌پسندند، این است که اعلام جزئیات هر طرحی باید با اقناع افکار عمومی به ویژه افکار نخبگانی جامعه همراه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: در غیر این صورت این کار ایجاد ابهام و مردم را نگران و نخبگان و فعالان اقتصادی را دچار سرگردانی می‌کند.

وی اضافه کرد: در مجموعه دولت و مجلس که بحث‌های کارشناسی درباره مسائل اقتصادی و معیشتی مردم صورت می‌گیرد، ​اقناع افکار نخبگانی جامعه بسیار مهم است.

سخنگوی قوه قضائیه در این حال یادآور شد: تاکید رهبر معظم انقلاب به همه مسئولان این است که اقتصاد و معیشت مردم را در اولویت قرار دهند و از هر اقدامی برای رفع مشکلات معیشتی مردم استفاده کنند و قطعاً همه مردم و مسئولان از چنین اقداماتی استقبال می‌کنند.

وحدت و انسجام لبنان نباید خدشه دار شود

وی با اشاره به حادثه دردناک انفجار در بیروت، اظهار داشت: نباید وحدت و انسجام لبنان آسیبی ببیند و جایگاه مقدسی که به برکت مقاومت نیروهای حزب الله حاصل شده است به هیچ وجه خدشه‌دار نشود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی یادآور شد: حزب الله در جنگ ۳۳ روزه حماسه آفرید و مقاومت را در لبنان نهادینه کرد.

وی گفت: عده‌ای که نه لبنان را دوست دارند و نه مقاومت را می‌پذیرند؛ امروز می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: آمریکایی ها، صهیونیست‌ها و برخی کشورهای اروپایی دنبال فتنه گری در لبنان هستند.

وی تاکید کرد: اما آن‌ها سخت در اشتباهند و به هیچ عنوان نمی‌توانند به اهدافشان در لبنان برسند و هیچ توطئه‌ای نمی‌تواند بر ضد مردم لبنان کارساز شود.

حرکت ماندگار حزب الله در لبنان باید پررونق ادامه یابد

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: حزب الله امروز برگ زرین عزت، افتخار و اقتدار لبنان است و نمی‌توانند به آن خدشه‌ای وارد کنند و حرکت ماندگار حزب الله در لبنان باید پررونق ادامه یابد.

وی درباره حادثه بیروت همچنین گفت: جراحتی که به لبنان وارد شد همه را متأثر کرد و مهم آن است که همه تلاش کنند از آلام مردم عزیزی که در این مسئله آسیب دیده اند؛ کاسته شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز کمک به مردم آسیب دیده لبنان از حادثه انفجار بیروت، وظیفه اسلامی و انسانی است.

وی اضافه کرد: باید درباره عاملان حادثه انفجار بندر بیروت و مقصران و قاصران آن بررسی کافی صورت گیرد و ابعاد آن کامل روشن شود، زیرا روشن شدن ابعاد آن برای مردم لبنان و نیز برای مردم جاهای دیگر دنیا نکاتی دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha