جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم رونمایی از زبان اردوی خبرگزاری رسمی حوزه

حوزه/ دبیرشورای عالی حوزه های علمیه گفت: تقویت زبان های خارجی و راه اندازی سرویس های جدید در خبرگزاری رسمی حوزه های علمیه در راستای رسالت های حوزوی و تبلیعی ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، صبح امروز در آیین افتتاح رسمی بخش زبان اردو خبرگزاری حوزه های علمیه که در سالن همایش های انجمن های علمی حوزه برگزار شد،با تبریک عید سعید غدیر و میلاد با سعادت امام کاظم(ع)، در سخنانی اظهارکرد: این اقدام ارزشمند در راستای ارتقای حوزه و نشر معارف اهل بیت(ع) و رسالت حوزوی ما، اقدام بسیار ارزشمند و کاربزرگی است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: رسالت حوزوی ما در راستای رسالت نبوی، علوی و اهل بیتی(ع) ما است و حقیقتاً آنچه ما باید در عصر غیبت و نقشی که رسول اکرم(ص) داشتند و ایفاکردند، نقش غدیر و آنچه در غدیر اتفاق افتاد ایفا شود، همه آنان در راستای اهداف مهم و بر عهده حوزه و حوزویان است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که تقویت زبان های خارجی خبرگزاری حوزه در راستای رسالت های حوزوی ما است، ادامه داد: بار سنگینی امروز بر دوش حوزویان نهاده شده است، چه دوستان اهل بیت(ع)، اسلام و انقلاب و چه دشمنان اهل بیت(ع)اسلام و انقلاب، امروز منتظرند که ببینید چه سخنی و فریادی از حوزه بلند می شود و چه پیامی را برای جهانیان دارد. انتقال پیام حوزه برای آنکه گویاتر و رساتر باشد، باید در قالب ها جدید و به روز عرضه شود و رسانه حوزه علمیه با تقویت زبان های متعدد می تواند نقش مهمی را در این میان عهده دار باشد.

وی خاطرنشان کرد: روزگاری در حوزه های علمیه سخنی از خبرگزاری و رسانه نبود، اما امروز شاهد هستیم که حوزه در عرصه رسانه ای رشد، یافته و روز به روز بر افتخاراتش افزوده می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از صدر اسلام دشمنانی علیه اسلام و البته دوستان بیشماری هم همراه با اسلام بودند و این طور نبوده که منزوی باشد و در همه ادوار تاریخ با پویایی و با قامتی استوار، دربرابر همه توطئه های دشمن ایستادگی کرد و عالمان دینی با تربیت شاگردانی دانشمند همیشه پاسخگوی شبهات به ویژه ابهامات نسل جوان بوده است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: امروز جهان بیش از گذشته تشنه حق و حقیقت است، معرفی هویت ما به دنیایی که تشنه حقیقت است امری ضروری است. حوزه باید تلاش کند در بُعد دینداری مردم و عشق مردم به دینداری برنامه سازی و در راستای معنویت افزایی تولیدات فاخری داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که معاویه و دشمنان امیرمؤمنان(ع) از طریق منبرها و کارهای تبلیغاتی و رسانه ای متناسب با آن زمان توانستند افکار عمومی را نسبت به ایشان مورد تشویش قرار دهندبیان داشت: این تبلیغات و کار رسانه ای به جایی رسید که برخی مردم در نماز خواندن امیرمؤمنان(ع) تردید داشتند، امروز  نیز رسانه حرف اول را می زند هر چقدر برای رسانه هزینه کنیم، جای کار دارد، افزایش زبان های خارجی و بکار بردن فیلم و صوت در مستند بودن فعالیت ها و اثرگذاری آن بسیار نقش مؤثری دارد.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی سایت اردو، بیش از یک و نیم میلیارد مخاطب را پیش روی ما قرار می دهد، گفت: امروز رسانه دارای نقش کلیدی و اساسی بوده و تعیین کننده سیاست، فرهنگ و اقتصاد در جامعه به حساب می آید؛ بسیاری از کشورها به جای این که سراغ جنگ افزارهای سخت بروند، از طریق رسانه افکار عمومی را تسخیر کرده و آنها را مورداستعمار قرار می دهند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این خبرگزاری حوزه موجب شد که حوزه‌های علمیه از حالت انزوا خارج شوند، تصریح کرد: رسانه را دست کم نباید گرفت، رسانه باید حق محور بوده و با رعایت عدالت در پی عدالت خواهی باشد و سرعت، صحت و دقت لازمه یک رسانه دینی و مردمدار است.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha