پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 913433
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
تحریم آسمان

حوزه/ مستند «تحریم آسمان» از تولیدات شبکه پرس تی وی به مرور تاریخچه تحریم های صنعت هوایی مسافربری ایران طی سال‌های پس از انقلاب و تلاش های دست اندرکاران برای حفظ و نگهداری این صنعت مدرن می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مستند «تحریم آسمان» به تهیه کنندگی و کارگردانی روح اله رضایی محصول سال ۲۰۲۰ شبکه پرس تی وی است و با هدف نقد و بررسی تحریم های هواپیمایی علیه ایران از منظر حقوق بین الملل تولید شده است.

در این مستند با اشاره به تحریم های گسترده آمریکا علیه ایران از جمله تحریم های بین المللی در حوزه صنعت هوایی، ابعاد گسترده این اقدامات و اهمیت صنعت هوانوردی به عنوان یکی از صنایع مهم با تکنولوژی بالا به دلیل رابطه مستقیم با جان انسان ها مورد واکاوی قرار گرفته و ابعاد حقوق بشری تحریم های اعمال شده علیه ایران در این صنعت در زمینه های خرید هواپیما، تامین قطعات و تامین سوخت در فرودگاه های بین المللی بررسی خواهد شد.

«تحریم آسمان» در ادامه با نگاهی به کنوانسیون شیکاگو به عنوان مهمترین سند بین المللی صنعت هوایی و تاکید آن بر عدم استفاده از این صنعت به عنوان ابزار پیشبرد اهداف سیاسی به گفت و گو پیرامون نقض آشکار قوانین مربوطه از سوی آمریکا پرداخته و مسایل مربوطه را از دید مدیران شرکت های هواپیمایی، مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و کارشناسان امور فرودگاهی مورد بحث و تبادل نظر قرار می دهد.

ساناز بیغم (مجری طرح)، غزاله سرلک (دستیار کارگردان)، مسعود سلطانی ارج و کیانوش الطافی (تصویربردار)، سعید هاشمی و روح اله رضایی (تدوین)، کیوان افتخاریان (موسیقی) و رامین دزیانیان (گرافیک) از جمله عوامل تهیه و تولید این مستند هستند.

«تحریم آسمان» دوشنبه ۲۰ مرداد ماه، ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه مستند پخش می شود و تکرار آن نیز سه شنبه ساعت ۰۲:۰۰ و ۰۹:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha