پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حزب الله و جنبش امل لبنان

حوزه/ حزب الله و جنبش امل لبنان با صدور بیانیه ای مشترک بر رعایت توصیه ها و تأکیدات مراجع دینی در خصوص احیای مراسم عزاداری ماه محرم در سایه شیوع ویروس کرونا تأکید کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حزب الله و جنبش امل لبنان با صدور بیانیه ای مشترک بر رعایت توصیه ها و تأکیدات مراجع دینی در خصوص احیای مراسم عزاداری ماه محرم در سایه شیوع ویروس کرونا تأکید کردند.

ترجمه بیانیه به شرح زیر است:

"إن الحسین مصباح الهدی وسفینة النجاة" ـ رسول الله(ص)

ماه محرم، ماه معانی و ارزش های دینی و انسانی که سبط رسول اکرم (ص) حضرت سید الشهدا امام حسین (علیه السلام) ترسیم کردند تا واقعه کربلا و غم ها، مصیبت ها، رشادت ها و قهرمانی ها آن، نمونه والای جانفشانی و فداکاری برای رهایی انسان باقی بماند و احیای شعائر حسینی که از مهم ترین اموری که حضرت رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) بر احیای آن تأکید کردند جاویدان باقی بماند

امسال براساس توصیه ها و تأکیدات مراجع دینی مبنی بر ضرورت رعایت دستور العمل های بهداشتی و پایبندی به آن از سوی محبین و عاشقان حضرت اباعبد الله الحسین (علیه السلام) در نتیجه شیوع ویروس کرونا که بلایی بر تمامی جهان است و اینکه در برهه اخیر در لبنان شاهد تشدید و تحول خطرناک این ویروس بودیم و این مسئله تهدیدی جدّی برای بهداشت و سلامت مردم و جامعه به شمار می رود، جنبش امل و حزب الله این مسئله را مورد بررسی قرار داده و توصیه هایی را برای رعایت آن در احیای شعائر  حسینی صادر کرده است.

توصیه های صادر شده به شرح زیر است:

اول: تمرکز بر برگزاری عزاداری در خانه ها از طریق همراهی با رسانه ها به این صورت که مراسم عزاداری شب و روز از طریق تلویزیون پخش می شود.

دوم: علما، مبلّغان و خطبای منبر حسینی از سایت های الکترونیکی و شبکه های ارتباط جمعی برای رساندن پیام کربلا و مجالس حسینی نهایت استفاده را داشته باشند.

سوم: مشارکت و احیای شعائر حسینی از طریق سیاهپوش کردن محله ها و استفاده از شیوه های مشابه در اعلام عزای حسینی.

چهارم: اکتفا به آنچه در بالا بیان شده بدون برپایی تجمع ها، مجالس عمومی و راهپیمایی ها و هر آچه موجب تجمع و ازدحام می شود و سلامت فردی شرکت کنندگان را در معرض خطر قرار می دهد.

از خداوند متعال می خواهیم که روز ها و شب های ماه محرم امسال مناسبتی برای تأکید بر محبت و تعلق به مسیر جاودان عاشورا باشد و از خداوند مسئلت می جوییم که به برکت امام حسین (ع) و اصحاب ایشان شرّ این ویروس را از سر جهان بردارد و و به همگی سلامت و عافیت عطا فرماید.

و السلام عیکم و رحمه الله و برکاته

حزب الله و جنبش امل لبنان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha