پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
در بحران کرونا، خیریه مسلمانان ایرلندی به بی‌خانمان‌ها غذارسانی می‌کند

حوزه/ موسسه خیریه خواهران مسلمان ایرلندی می‌گوید، با آغاز بحران کرونا، تعداد بی‌خانمان‌ها در شهر دوبلین افزایش یافته و ناامیدی و وحشت در میان مردم رو به فزونی گذاشته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، موسسه خیریه خواهران مسلمان ایرلندی که در چهار سال گذشته، به بی‌خانمان‌ها در شهر دوبلین کمک‌رسانی می‌کنند، در هفته‌های اخیر آشپزخانه‌های غذا را به منظور کمک‌رسانی به این قشر آسیب پذیر جامعه در دوران شیوع ویروس کرونا باز نگه داشته‌اند.

این گروه می‌گویند پس از بحران کرونا، متوجه افزایش قابل توجه در تعدا افرادی شدیم که از فقر غذایی در خیابان‌های دوبلین رنج می‌برند.

لورن اوکانر رئیس این گروه به خبرنگاران گفت: هفته گذشته ۴۵۰ وعده غذایی و ۴۰۰ فنجان چای اهداء کردیم و هفته قبل از آن نیز ۳۷۵ وعده غذا و هفته قبل از آن ۳۵۰ وعده داده شد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بحرانی است گفت: ما می‌دیدیم که عده‌ای می‌آیند و با ناامیدی و اضطراب کیسه‌های خود را پر می‌کنند. ما به آن‌ها می‌گفتیم که از هر چیزی یکی بردارند تا به همه برسد اما حس نگرانی و وحشت در میان همه موج می‌خورد.

اوکانر گفت که پیش از شیوع کرونا هر جمعه حدود ۲۰۰ وعده غذایی سرو می‌شد اما اکنون نیاز بیشتر شده است. وی از مقامات دولتی خواست از آشپزخانه‌های غذا در دوبلین بازدید کنند، ناامیدی مردم را از نزدیک ببیند و برای کمک دست به اقدام بزنند.

سازمان اینرسیتی کمک رسانی به بی‌خانمان‌ها نیز گفته که با مشاهده ۱۴۳ خیابان خواب در دوشنبه گذشته،  امسال بیشترین آمار تعامل با بی‌خانمان‌ها را تجربه کرده است. این موسسه همچنین تا ماه جولای ۳ هزار و ۵ «تعامل در خیابان» با بی‌خانمان‌ها داشته و بالاترین میزان ماهانه در سال جاری بوده است.

افزایش رقم رو به رشد افراد بی‌خانمان در ماه‌های گذشته ، نشان دهنده این واقعیت است که دولت نتوانسته در وضعیت همه گیری کرونا به نیازمندان رسیدگی کند و مجبور شده تعدادی از پناهگاه‌ها و خوابگاه‌های موجود را تعطیل کرده یا ظرفیت سایر اماکن را کاهش دهد.

براساس گزارش صبح دوشنبه، ۲۶ هزار و ۷۱۲ نفر در ایرلند به ویروس کرونا آلوده شده و ۷۷۷۷ نفر تا کنون جان خود را از دست داده‌اند.

براساس گزارش مرکز تحقیقات پیو در سال ۲۰۱۶، جمعیت مسلمانان ایرلند تقریباً ۷۰،۰۰۰ نفر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha