جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آقاحسینی

 حوزه/ امام جمعه محمدیه گفت: روحیه استکبارستیزی مردم ایران برگرفته از فرهنگ عاشورایی است و به واسطه شعائر دینی تداوم یافته است و وظیفه ما حفظ این روحیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام بهاءالدین آقاحسینی صبح امروز در نشستی با شهردار، اعضای شورای اسلامی و مسئولین شهر شریف آباد در رابطه با برگزاری برنامه های دهه اول ماه محرم، گفت: دشمنان ما نیز می‌دانند که محرم و صفر موجب زنده ماندن اسلام شده به همین دلیل تلاش می‌کنند در میان مردم دوگانگی ایجاد کنند.

وی افزود: ما ضمن اینکه دغدغه جدی برگزاری عزاداری‌های محرم و صفر را داریم اما سلامت مردم هم برایمان اهمیت مضاعف دارد لذا با تشکیل جلسات متعدد با حضور کارشناسان بهداشتی مصمم هستیم، در برگزاری عزاداری‌ها به آنچه کارشناسان توصیه می‌کنند عمل کرده و پروتکل‌های بهداشتی را نیز به دقت رعایت کنیم.

امام جمعه محمدیه بیان کرد: رسانه‌های معاند تلاش می کنند تا به بهانه کرونا، دین و اعتقادات و باورهای مسلمانان را مخدوش کنند، غافل از آنکه برگزاری مراسم و آئین‌های دینی و انجام اعتقادات و باورهای مسلمانان با رعایت مسائل بهداشتی در تقابل نبوده و نیست

حجت الاسلام آقاحسینی اظهار کرد: شک نداشته باشید که دهه محرم امسال در محمدیه باشکوه‌تر از هر سال با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و موازین بهداشتی برگزار خواهد شد.  

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، جمهوری اسلامی با همین گفتمان دینی و معنوی در جهان شکل گرفت و امام راحل با تکیه بر همین باورهای دینی ملت مسلمان ایران حکومت اسلامی را در ایران پایه گذاری کرد.

در پایان نشست، اعضای شورای اسلامی و شهردار شریفیه مطالبی در رابطه با نحوه برگزاری عزاداری دهه اول ماه محرم بیان کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha