جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موسویان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین موسویان از آغاز فرمان رهبر معظم انقلاب برای تأسیس موسسه عالی فقه و علوم اسلامی در حوزه علمیه قم نقشی محوری را به عنوان مدیر گروه فقه اقتصاد در برنامه ریزی و ایجاد این رشته و جذب، هدایت و تربیت علمی دانش پژوهان آن به عهده گرفت و اثری ماندگار در این مرکز علمی از خود به یادگار گذاشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام تسلیت، موسسه عالی فقه و علوم اسلامی در پی ارتحال حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس موسویان مدیر گروه فقه اقتصاد این موسسه،‌  به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رحلت عالم بافضیلت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین آقای سیدعباس موسویان، حوزه علمیه قم و مراکز علمی‌اش را در سوگ فقدان چهره‌ای برجسته در حوزه اندیشه ورزی در عرصه فقه اقتصادی اسلام و نظام بانکی و مالی جمهوری اسلامی نشاند. شخصیتی که منش والا و شخصیت ممتازش او را به اسوه‌ای از تلاش مخلصانه، سخت کوشانه و متواضعانه تبدیل کرده بود. 

 سالیان طولانی مجاهدت علمی و فقیهانه حوزوی و حضوری مستمر در عرصه‌های علمی-دانشگاهی، قانونگذاری و نظامات اقتصادی کشور به همراه اندیشه خلاق، از او عنصری راهگشا در عرصۀ تعامل نظام بانکی و مالی کشور و نظریه پردازی دینی و اسلامی و نیزاستادی توانمند و تاثیر گذار در حوزه های علمیه و دانشگاه ساخته بود.

 این شخصیت ارزشمند از آغاز فرمان رهبر معظم انقلاب برای تأسیس موسسه عالی فقه و علوم اسلامی در حوزه علمیه قم نقشی محوری را به عنوان مدیر گروه فقه اقتصاد در برنامه ریزی و ایجاد این رشته و جذب، هدایت و تربیت علمی دانش پژوهان آن به عهده گرفت و اثری ماندگار در این مرکز علمی از خود به یادگار گذاشت. 

 موسسه عالی فقه و علوم اسلامی این ثلمه و ضایعۀ اسف انگیز را به محضر امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری مدظله، اساتید معظم، شاگردان و خاندان محترم ایشان تسلیت گفته و غفران و رحمت واسعه الهی را در جوار اولیای گرامش برای آن فقید عزیز مسألت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha