پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
صمدی یزدی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: مسئولین باید توجه داشته باشند ارتباط با ستمگران، ظالمان و دشمنان دین اسلام مورد تنفر اهل بیت(ع) است و اگر مسئولی فکر کند مشکلات مملکت با ارتباط با آمریکا حل می‌شود دچار غفلت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صمدی یزدی به مناسبت سالروز میلاد امام موسی‌بن‌جعفر علیه‌السلام طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت، اظهار کرد: ماه ذی‌الحجه یکی از ماه‌های با فضیلت و دارای مناسبت‌های متعددی در خصوص فضائل اهل‌بیت(ع) است.

وی افزود: شیوه‌های تربیتی اهل‌بیت(ع) بنا بر اقتضائات زمانی و مکانی مختلف بوده و هر یکی از اهل‌بیت(ع) شیوه خاصی را برای تربیت و هدایت جامعه انتخاب می‌کردند اما هدف تمامی اهل‌بیت(ع) رساندن جامعه و افراد به کمال بوده است.

سخنران حرم بانوی کرامت بابیان اینکه امام کاظم علیه‌السلام نیز از شیوه‌های خاص تربیتی و هدایتی استفاده می‌نمودند که می‌تواند الگوی مناسبی برای فعالان عرصه تربیتی باشد، ادامه داد: اهل‌بیت(ع) پرچم‌داران تربیت و هدایت بوده‌اند و امام موسی‌بن‌جعفر علیه‌السلام با ایجاد محبت در دل مخاطبان و مراجعه کنندگان به دنبال جذب و تربیت آنان بودند.

وی یادآور شد: تربیت موفق و هدایت درست منوط به ایجاد محبت در دل مخاطب است وگرنه اثر معکوس خواهد گذاشت چرا که باعث لجاجت خواهد شد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: شیوه تشویق نیز یکی دیگر از شیوه‌های این امام بزرگوار برای تربیت و هدایت مردم بود زیرا بیشتر اوقات با ملامت و تنبیه، لجاجت در وجود انسان‌ها شعله‌ور می‌شود.

وی تأکید کرد: استفاده از حس ترقی و کمال‌خواهی انسان‌ها یکی دیگر از شیوه‌های امام موسی‌بن‌جعفر علیه‌السلام برای تربیت و هدایت جامعه بود و حضرت با کمک مالی به مراجعه کنندگان باعث خوشحالی و رفع مشکلات آنان می‌شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صمدی یزدی در ادامه با اشاره به وجود مشکلات معیشتی به خاطر تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا و همچنین سوء مدیریت‌های چندین ساله، اظهار کرد: برخی از مسئولان به امید اثربخشی مذاکرات، تولید داخلی را تعطیل کردند در حالی که منوط کردن گشایش در امور، به ارتباط و مذاکره با دشمنان خلاف مشی اهل بیت(ع) است.

وی افزود: مسئولان باید توجه داشته باشند ارتباط با ستمگران، ظالمان و دشمنان دین اسلام مورد تنفر اهل‌بیت(ع) است و اگر مسئولی فکر کند مشکلات مملکت با ارتباط با آمریکا حل می‌شود دچار غفلت است و موجب گمراهی انسان خواهد شد چرا که آنان دشمن اهل‌بیت(ع) و دین هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: در این دورانی که مشکلات اقتصادی ایجاد شده است باید افرادی که توان اقتصادی دارند به اقشار آسیب پذیر و ضعیف کمک کنند چرا که این امر باعث خوشحالی خداوند و حجت خدا و اهل‌بیت(ع) می‌شود.

وی افزود: چهارمین روش تربیتی و هدایتی امام موسی‌بن‌جعفر علیه‌السلام هدایت مردم به‌سوی امام بعد از خودش بود چرا که معلم خوب کسی است که استاد و امام بعد از خود را نیز معرفی نماید و راه و نقشه راه را به‌درستی تبیین نماید تا جامعه دچار سرگردانی نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha