جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: نوع رسیدگی و برخورد امام علی(ع) با همسر یک شهید بهترین الگو برای ما در مواجه با این افراد و خانواده‌های بزرگوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با تاکید بر اینکه خدمت به ایثارگران توفیق بزرگی از جانب خداوند است، اظهار داشت: مجموعه بنیاد شهید باید شکرگزار این توفیق باشند و در این راستا با تمام وجود تلاش کنند.

وی با بیان اینکه استان همدان ۸هزار شهید را در راه دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم کرده است، گفت: استان همدان از قدیم به عنوان دارالمومنین شناخته می‌شد که پس از توجه ویژه مقام معظم رهبری، عبارت دارالمجاهدین نیز به این ویژگی اضافه شد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: نگاه ویژه ای که رهبر معظم انقلاب خصوصا در چند سال اخیر به شهدای همدانی داشته‌اند حاکی از وجود روحیه ایثار و شهادت در این استان و خطه است.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده در مجموعه بنیاد شهید، مطرح کرد: به لطف خدا انسجام خوبی در بین مسئولان استانی برای خدمت به ایثارگران وجود دارد و نگاه موجود در استان در جهت خدمت بیشتر به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه در سیره اهل بیت(ع) خدمت‌رسانی و توجه به ایثارگران و خانواده‌های آنان بسیار مورد توجه بوده، ابراز داشت: نوع رسیدگی و برخورد امام علی(ع) با همسر یک شهید بهترین الگو برای ما در مواجه با این افراد و خانواده‌های بزرگوار است.

وی خواستار توجه به مشکلات و مطالبات جامعه ایثارگری شد و گفت: بحث مسکن و اشتغال جز نیازهای ضروری زندگی بشر است، بنابراین رفع مشکلات آن برای همه مردم نه تنها ایثارگران باید مورد توجه مسئولان باشد.

امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم رسیدگی به خانواده شهدا و ایثارگران، ترویج روحیه ایثارگری در جامعه را از موضوعات مهم دانست و گفت: امروز با حملات دشمن در حوزه دفاع مقدس روبرو هستیم و دشمن تلاش می‌کند تا روحیه ایثار و شهادت را به خشونت تعبیر کند در حالی که معنای این روحیه دفاع از حق است.

وی ادامه داد: لازم است تا با تبیین و توضیح این روحیه خصوصا برای جوانان و نسل جدید، بگوییم که چه طور یک جوان تبدیل به شهید سلگی می‌شود و چگونه می‌توان شهدایی همچون شهید همدانی و شهید چیت سازیان تربیت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    شما که اینقدر دم از شهید و شهادت و ایثار و جانبازی می زنید پس چرا در برابر اهانت بی شرمانۀ تنی چند از عناصر خبیث برخی از دستگاههای استان تان به دو تن از شهدای عالی مقام شهرستان بهار که گزارشات آن نیز کراراً به حضورتان ایفاد شده است و نیز ظلم و ستم برخی از مسئولان خدانشناس آن استان به خانواده های ایثارگران و شهیدان و رزمندگان و جانبازان سکوت اختیار و مهر تأیید بر اعمال و رفتار خباثت آلود آنان زدید؟