جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش خدمت کریمانه

حوزه /رئیس سازمان نظام و روانشناسی و مشاور کشور گفت: حقیقت مذهب و مظاهر دین‌داری ذکر و توسل در آرامش روانی جامعه بسیار تأثیرگذار است، لذا نیاز به پیوند و همکاری با حوزه‌های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، دکتر محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، ظهر امروز در همایش مجازی «خدمت کریمانه» به مناسبت روز کرامت انسانی و حقوق بشر اسلامی، گفت: آن چیزی که کرامت انسانی را از درون رنج‌ها و اختلافات روانی جدا می‌کند، امنیت روان‌شناختی است.

وی با اشاره به دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی درباره روانشناسی و دیدار ایشان در سال ۹۰ با جمعی از کارشناسان و مشاوران روانشناسی، ادامه داد: رهبر انقلاب در این دیدار خطاب به روانشناسان تأکید کردند کار حساسی دارید، زیرا عقده‌های روانی تفاوت‌های زیادی دارند، لذا مشاوران با توجه به چارچوب کاری و توجه به مسائل دینی باید تلاش کنند، با استفاده از ظرفیت‌های حوزه و دانشگاه، مشاوره و روانشناسی را بومی کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه با شیوع کرونا در کشور، در فضای مجازی شاهد حضور مدعیان مشاوره روانی و پزشکی به‌صورت گسترده هستیم که سازمان روانشناسی تلاش کرده از طریق وظایف قانونی که بر عهده دارد، با این مدعیان برخورد کنند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به اهمیت همکاری با حوزه‌های علمیه، گفت: اگر بخواهیم دین را در مجموعه کار روانشناسی قرار دهیم، حقیقت مذهب و مظاهر دین‌داری ذکر و توسل در آرامش روانی جامعه بسیار تأثیرگذار است، لذا نیاز به پیوند و همکاری با حوزه‌های علمیه است.

حاتمی بابیان اینکه برای آموزش روان‌شناسان و مشاوره دینی ظرفیت خوبی وجود دارد، افزود: با همکاری پژوهشگاه امام خمینی (ره) و حوزه علمیه قم در حال پیگیری مجوز آموزش مشاوره دینی هستیم که بتوانیم مشاوره با نگاه توحیدی و اسلامی باشد.

ایجاد ۲۰۰ هزار شغل برای محرومان در سال ۹۹

در ادامه این نشست، مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به هدف ایجاد این نهاد گفت: در اسفند سال ۵۷، یعنی ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به‌فرمان امام خمینی (ره) این نهاد باهدف توانمندسازی، شکوفایی استعدادها، رشد ایمانی و اعتقادی، ارائه خدمات اجتماعی و معیشتی ازجمله مأموریت‌های کمیته امداد است.

وی با اشاره به وظایف کمیته امداد امام خمینی (ره)، ادامه داد: شناخت انواع محرومیت‌های نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است؛ وظیفه بعدی پیشنهاد خط و مشی و برنامه‌های مؤثر به مراجع ذی‌ربط دینی و قانونی است.

بختیاری بابیان اینکه کمیته امداد، فقط برای دو قشر سالمندان در این کشور، بیماران صعب‌العلاج مادام‌العمر وظیفه‌داریم که خدمات ارائه کند، افزود: از سال ۷۴ تا ۹۶، عملکرد خودکفا شدن مددجویان کمیته امداد، بیش ۷۰۰ هزار خانوار از تحت پوشش کمیته امداد خارج شدند، همچنین در سال ۹۶، ۱۴۸ هزار شغل، در سال ۹۸ هم ۱۷۵ هزار شغل ایجادشده است و در سال ۹۹ نیز ۲۰۰ هزار اشتغال در مناطق محروم ایجاد می‌کنیم.

گفتنی است، همایش مجازی «خدمت کریمانه» با سخنرانی شخصیت های حوزوی و دانشگاهی، از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha