پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
العمل

حوزه/جمعیت العمل الاسلامی بحرین به تازگی مجموعه مکتوبی از اظهارات فعالان بحرینی، شهدای اعدام شده و زندانیان محکوم به اعدام به اتهامات واهی منتشر کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، "جمعیت العمل الاسلامی بحرین"، مجموعه ای در خصوص احکام اعدام های سیاسی؛ شامل محکومین به اعدام از فوریه ۲۰۱۱م تاکنون منتشر کرده است، که از شروع انقلاب تاکنون ۳۶ حکم اعدام صادر شده است.

هم اکنون زندانیان بی گناه به اتهامات بی اساس در زندان های آل خلیفه به سر می برند. جمعیت العمل الاسلامی سعی می کند تا جهانیان را در جریان احکام مغرضانه و سیاسی در بحرین قرار دهد و از سوی دیگر از حقایق مهم مربوط به این احکام که سبقه سیاسی کاری دارد و  رژیم آل  خلیفه به عنوان سر پوشی بر جنایت بزرگ خود در غصب قانونی حکومت از آن بهره برداری می کند آن هم در سایه اعدام و بی عدالتی محض و عدم قضاوت و دادگاه پاک و مستقل، پرده برداری کند.

جمعیت العمل الاسلامی بحرین معتقد است که احکام اعدام های سیاسی دغدغه تمام مردم بحرین است که به عنوان گروگان سیاسی در دست حکومتی که به دنبال  اجرای قتل های غیر قانونی در سایه پوشش بین المللی فریبکارانه است، قرار گرفته اند.

در این مجموعه ۴۴ صفحه ای که به همت "جمعیت العمل الاسلامی بحرین" منتشر شده است؛ شامل بخش هایی چون اظهارات فعالان سیاسی و روزنامه نگاران بحرینی در خصوص اعدام های سیاسی علیه شهروندان بی گناه بحرینی، معرفی شهدایی که به اتهامات واهی به شهادت رسیدند است.

همچنین سخنانی از مادران شهدای  بحرینی که فرزندانشان به دست رژیم آل خلیفه اعدام شدند،  معرفی زندانیان سیاسی که در انتظار اجرای حکم اعدامشان هستند، پیام خانواده های زندانیان ، معرفی زندانیانی که به صورت غیابی به اعدام محکوم شدند، نقض حقوق خانواده های شهدا پس از اعدام و گزارش سازمان های بین المللی از نقض حقوق بشر در بحرین از دیگر بخش های این گزارش است.

دکتر راشد الراشد در مقدمه این مجموعه مکتوب در خصوص اعدام هایی که از سوی رژیم آل خلیفه صورت گرفته ، بیان داشت: این اعدام های سیاسی مانند برگه ای از برگه های دیگر سیاسی است که نظام آل خلیفه علیه ملتی که مطالبه مشروع و قانونی عدالت و حقوق سیاسی دارد به کار گرفته است و شدیدترین و نفرت انگیز ترین ظلم و جور سیاسی علیه ملت را روا می دارد و زمانی که نمی توان از کشور، از شهروندان یا قانون یا مشروعیت صحبت کرد،  قانون جنگل حاکم است.

دکتر "جواد عبد الوهاب" روز نامه نگار هم در خصوص اعدام های ظالمانه رژیم آل خلیفه می گوید: صدور و اجرای احکام اعدام چیزی نیست جز در ادامه حلقه مستمر اقدامات وحشیگری و جنایات تروریستی افرادی است که در اجرای این جنایات مهارت دارند و وجدان خود را به شیطان فروختند و وجودشان از هر ارزش اخلاقی یا معنوی و انسانی بی بهره است و افرادی را می کشند که خداوند در قرآن قتل آن ها را حرام گردانیده و محترم شمرده است .و با قساوت تمام و به طور عادی علیه شهروندان بی گناه حمله می کنند و با وحشی گری جان آنها را می گیرند.

وی ادامه داد: آنچه امروز از افراد با وجدان و آزاده خواسته می شود، این است که فقط به محکومیت این جرائم بسنده نکنند؛ بلکه اقدامات فوری برای پایان دادن به این روش و فرهنگ که چنین نمونه هایی را بوجود آورده و بر اساس دیدگاهی خارج از چارچوب اخلاقی، انسانی، عرف ها ، قوانین زمینی و آسمانی است، انجام دهند.

در ادامه این مجموعه اسامی شهدایی که با احکام اعدام ظالمانه آل خلیفه محکوم شده بودند معرفی شده است:

"شهید عیسی قمبر" به اتهام فریبکارانه و بی اساس حکومت مبنی بر کشتن یکی از افراد امنیتی  اعدام شد.وی جوان ۲۹ ساله از منطقه النویدرات بود که به شهادت رسید.

"شهید سامی مشیمع" ۴۰ ساله از منطقه السنابس  به اتهام واهی کشتن یک افسر اماراتی و دو پلیس اعدام شد.

"شهید عباس السمیع" از منطقه السنابس ۲۵ ساله به اتهام واهی و دروغ کشتن افسر اماراتی و دو پلیس به شهادت رسید.

"شهید علی السنکیس" ۲۱ ساله به همین اتهام به شهادت رسید.

"شهید علی العرب" ۲۵ ساله به اتهام واهی کشتن یک افسر پلیس اعدام شد.

"شهید احمد الملالی" ۲۴ ساله از منطقه البلاد القدیم در سال ۲۰۱۹ اعدام شد.

در ادامه این مجموعه منتشر شده سخنانی از مادران شهدای اعدام شده آمده است:

مادر شهید قهرمان "سامی مشیمع" خون فرزند شهیدش را از پادشاه بحرین حمد بن عیسی آل خلیفه مطالبه می کند. او در سخنانی اندوه بار از داخل مقبره ماحوز هنگام تشییع شهید مشیمع و دوشهید دیگر علی السنکیس و عباس السمیع گفت: می گویم چیزی را که زینب کبری (سلام الله علیها) هنگامی که یزید از ایشان پرسید، گفت چگونه دیدی کاری را که خدا در خصوص برادرت کرد و او فرمود "ما رایت الاجمیلا" من جز زیبایی ندیدم . مادر شهید ادامه داد ما نیز چنین جمله ای را می گوییم اما من در روز قیامت می ایستم و خون پسرم را از پادشاه مطالبه می کنم.

مادر شهید قهرمان "عباس السمیع "گفت: این جوان تازه داماد و بی گناه و مظلوم بود که مظلومیتش ثابت شده بود اما نظام فاسد و ظالم که لیاقت و شایستگی ندارد؛ این چنین بر ملت پاک و فرزند من و سایر شهدا و تمام ملت بحرین حکم می کند . چیزی نمی گویم جز اینکه ؛ خداوند از تو انتقام می گیرد به خدا سوگند خداوند از تو انتقام می گیرد. شما به ما ظلم کردید و به این جوان تازه داماد ظلم کردید آرزو داشتیم عروسی او را ببینیم اما شما ما را به مصیبت نشان دید.

مادر شهید "علی السنکیس" گفت: فرزندم را که قربانی راه خدا و اسلام است را تقدیم کردم همچنان که زینب کبری(سلام الله علیها) برادرش امام حسین(علیه السلام) را قربانی راه خدا کرد و حسبنا الله و نعم الوکیل بر قاتلان مجرم.

وی ادامه داد: شهادت فرزندان ما شهادتی مایه افتخار و سربلندی ما است که به آن افتخار می کنیم.

مادر شهید علی العرب در خصوص شهادت فرزندش گفت: من مادر شهید علی عرب "با سم فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و السر المستودع فیها صلوات الله و سلامه علیهم جمیعا".

خبر شهادت فرزندم را از دیدار آخر با او پیش بینی می کردم و در حالی از او جدا شدم که گریه نکردم به حدی که ممکن است، بعضی بگویند من سنگدل هستم اما من رضایت را در چشم او دیدم و شادی را در چهره او دیدم و او راضی بود. ثابت قدم بر مسیری که بی گناه  بر خطی استوار و سالم در حال حرکت بود.

من از او در دنیا و آخرت راضی هستم و با تمام افتخار شادمان هستم. علا رغم درد فقدان او  و سختی فراق او اما خدا را شاکرم بر چیزی که به من عطا کرد و آنچه از من گرفت و همین افتخار برای من بس است، که در کنار حضرت زینب(سلام الله علیها) بایستم و حداقل مشارکت کوچکی در مصیبت او داشته باشم. خدا را سپاسگزارم بر آنچه به ما عطا کرد و آنچه از ما گرفت "و حسبنا الله و نعم الوکیل و لا حول و لا قوة الا با الله العلی العظیم" .

مادر شهید "احمد ملالی" گفت: ما قبل از اعدام به دیدار او رفتیم و خیلی نگران بودیم اما احمد با روحیه عالی و ثبات و اطمینان خاطر آمد و به من با نیرو و صبر کمک کرد. او به من روحیه داد و کنار ما نشست در حالیکه به خاطر شهادت خودش بسیار بسیار شاد و سر حال بود. ما را به صبر و ثبات سفارش می کرد و به ما می گفت؛ برای من نترسید من جایگاه عالی به دست می آورم که از مدت ها قبل آرزوی آن را داشتم که خداوند به من شهادت را اعطا کرده است و به خاطر این موضوع بسیار خوشحال بود . احساس می کردم که عقیده و ایمان  فرزندم خیلی محکم و استوار و قدرتمند است.  او آن روز به قدری شاد بود که نمی توانم شادی او را توصیف کنم، شاد از ملاقات پروردگارش بود و شاد از بهشت وعده داده شده، گویی پرده از مقابل دیدگانش کنار رفته بود و می گفت بهشت را در مقابل چشمانم می بینم و هنگامی که به او گفتم سرت را در آغوش من بگذار گفت نه نیازی نیست فردا سرم را بر بالشت هایی در بهشت می گذارم .

در ادامه این گزارش اسامی چند نفر از محکومین به اعدام که هم اکنون در زندان های آل خلیفه هستند معرفی شده است:

 ماهر خباز ۳۵ ساله متهم به قتل پلیس ،حسین مرزوق ۳۱ ساله متهم به انفجار،سید احمد العبار ۲۵ ساله ،حسین علی مهدی ۲۵ ساله ،سلمان عیسی ۳۶ ساله ،محمد رضی ۲۸ ساله ،حسین مرهون ۳۰ ساله،موسی عبد الله ۲۷ ساله ،زهیر جاسم ۳۹ ساله ،حسین الراشد ۳۲ ساله ،حسین موسی ۲۸ ساله و محمد رمضان ۳۷ ساله از جمله جوانان بی گناه بحرینی هستند که به اتهامات واهی و تحت شکنجه و اجبار از آن ها اعتراف گرفته شده است و حکم اعدام برای آنها صادر شده و در انتظار تایید پادشاه متکبر و رژیم ظالم است.

در ادامه پیام ها و درخواست های خانواده های زندانیان محکوم به اعدام،اظهارت فعالان بحرینی و گزارش سازمان های بین المللی در خصوص نقض حقوق بشر در بحرین آمده است که در بخش های بعدی این گزارش خواهید خواند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha