پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مرتضی میرکتولی

حوزه/ مراسم عزاداری لازم نیست با حضور جمعیت میلیونی برگزار شود می توان با رعایت موازین بهداشتی و با جمعیت کمتری برگزار کرد و در سالهای دیگر این کار را با جمعیت بیشتری برگزار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت برگزاری مجالس عزاداری در محرم و توصیه و تأکید رهبر انقلاب و مراجع بر برگزار شدن این مجالس براساس رعایت موازین بهداشتی در ایام کرونا، گفت: مسئله احیاء عزاداری امام حسین(ع) از نظر عشق و عقل و وجدان امری اجتماعی و مورد وفاق است.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم، اظهار داشت: اگر چه برگزاری این نوع مجالس، امری مستحب است، ولی در درون این امر مستحب، هزاران امر واجب و مباحث ضروری برای استفاده و بهره برداری انسان و بشر برای تربیت و رسیدن به سعادت و کمال نهفته است. مباحث و محتوایی ارزشی که در این مجالس و دانشگاه است و نصیب هر انسانی می شود، در هیچ دانشگاهی نیست.

این استاد حوزه افزود: قطعا برگزاری این مجالس امر ضروری و حتی فطری و عقلانی است و رهبر انقلاب و مراجع بر برگزاری آن تأکید و از سویی دشمن هم به آثار برگزاری آن مطلع است.

وی بیان داشت: مسئله قابل تأمل بحث تزاحم دو واجب است. اگر بگوییم برگزاری مراسم عزاداری برای امام حسین که مستحب و در درون خود ضروریاتی دارد و مسئله دیگر حفظ  جان مردم است. اینجا چه باید کرد؟.

این استاد حوزه افزود: باید بدانیم برگزاری عزاداری لازم نیست با حضور جمعیت میلیونی برگزار شود می توان با رعایت موازین بهداشتی و با جمعیت کمتری برگزار کرد و در سالها دیگر این کار را با جمعیت بیشتری برگزار کرد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha