پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ رزمایش کمک مومنانه مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) شهرستان صحنه

حوزه / جلوه های ناب روابط اجتماعی کریمانه را می‌توان در رزمایش‌های مواسات و همدلی مشاهده کرد و این رفتار اجتماعی کریمانه را می‌توان جهانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن  وحدتی شبیری، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، در همایش مجازی «خدمت کریمانه»، گفت: مؤلفه‌های خدمت کریمانه را می‌توان از پیشوایان دینی به دست آورد؛ خدمت کریمانه از لحاظ کیفیت بهترین نوع خدمت است، یعنی هیچ کاستی در آن فعالیت وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد: خدمتگزار واقعی و مؤمن،  به‌صورت کریمانه به مردم ارائه خدمت می‌کنند، منت نمی‌گذارند و اذیت و آزار در حاشیه خدمتشان وجود ندارد.

وی با بیان این که امروز در شرایط سخت کرونا، نیاز ویژه به بازنگری خدمت کریمانه از احادیث و روایات داریم، افزود: در خدمت کریمانه باید نوع نگاه انسان‌ها توحیدی و انسانی باشد و بهترین نوع خدمت به نیازمندان ارائه شود.

جلوه های ناب روابط اجتماعی کریمانه در رزمایش کمک مومنانه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود مرویان حسینی، مدیر بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی، هم در این همایش با بیان اینکه مفهوم کرامت در منظومه اندیشه اسلامی دارای درخشش و جایگاه ارزشمندی است، اظهار داشت: درآیات متعدد قرآن کریم به صفت کرامت اشاره‌ شده استو صفتی که قرآن با آن معرفی‌شده، «کریم» است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) تاکید بر تحقق نظام و ارزش‌های کرامت در بدنه اجتماع کرده‌اند، افزود: حقوق کودکان و کارگران و کرامت انسانی در نظام اقتصادی ظالمانه غربی و تفکرهای اومانیستی نابود شده است.

 مدیر بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی با اشاره به رزمایش کمک مومنانه، گفت: جلوه های ناب روابط اجتماعی کریمانه را می‌توان در رزمایش‌های مواسات و همدلی مشاهده کرد و این رفتار اجتماعی کریمانه را می‌توان جهانی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha