سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
استاندار قم

حوزه/استاندار قم با اشاره به اهمیت رفع موانع تولید در کشور گفت: ۴۵ واحد تولیدی در استان قم از حالت نیمه فعال و راکد خارج شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بهرام سرمست در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شهرک شکوهیه قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تلاشی که در استان صورت گرفته توانستیم ۴۵ واحد تولیدی را از حالت نیمه فعال و راکد خارج کنیم.

 وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌هایی که جدیداً توسط شرکت شهرهای صنعتی کشور انجام‌شده استان قم از استان‌های موفق در این زمینه بوده است به‌طوری‌که بیش از هدف‌گذاری صورت گرفته توانستیم در احیای واحدهای تولیدی گام برداریم.

سرمست بیان داشت: بر اساس هدف‌گذاری‌هایی برای احیا و ۳۵ واحد تولیدی برنامه داشتیم اما این بیش از این تعداد توانستیم عمل کنیم.

استاندار قم خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که به‌صورت میدانی اولاً خدا قوت به فعالین تولیدی را داشته باشیم و همین‌طور واحدهایی با قابلیت تبدیل‌شدن به برند را تشویق کنیم.

وی به برنامه بازدید امروز اشاره کرد و افزود: امروز از چهار واحد تولیدی بازدید داشتیم یکی از واحدها درزمینهٔ تولید الیاف و ۳ واحد دیگر در تولید قطعات خودرو فعال هستند و قطعات تولیدی در این واحد تولیدی به‌صورت انحصاری در کشور است که قابلیت تبدیل‌شدن به شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز دارد.

استاندار قم تأکید کرد: البته مشکلاتی نیز درزمینهٔ های مختلف این واحدها داشتند که با برنامه‌ریزی صورت گرفته سازمان‌های ذی‌ربط در این زمینه همراهی خواهند داشت و نسبت به حل مشکلات این واحدهای تولیدی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی به اهمیت موضوعات دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: دنیای آینده دنیای اقتصاد دانش‌بنیان است که این مسئله هم رویکرد جهانی و هم رویکرد ملی دارد و معاونت علمی ریاست جمهوری هم تسهیلات خاصی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha