شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 913679
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
تقدیر از طلاب نمونه دوره آموزش زبان عربی قزوین

حوزه/ در اختتامیه دوره آموزش زبان عربی در مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین از طلاب نمونه این دوره تقدیر شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا صبح امروز در اختتامیه دوره آموزش زبان عربی در مدرسه علمیه شیخ الاسلام، گفت: لازم است ضرورت آشنایی با زبان‌های خارجی در میان طلاب فرهنگ سازی شود، زیرا عده‌ای هنوز ضرورت و نیاز این امر را نمی‌دانند. باید به گونه‌ای باشد که هر طلبه ندانستن زبان خارجی را یک ضعف بزرگ برای خود بداند و درصدد آموزش آن برآید.   

وی افزود: با توجه به اینکه منابع دینی ما برگرفته از زبان عربی است و همچنین برای تبلیغ دین به مردم کشورهای هم‌جوار، لازم است طلاب با زبان عربی کاملاً آشنا شوند و خود را برای تکلم به زبان عربی آماده کنند.  

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: حوزه ما دو زبان رسمی دارد که شامل فارسی و عربی است، یعنی همه طلاب باید زبان عربی را بدانند و هیچ طلبه ای نباید وجود داشته باشد که به این زبان آشنا نباشد.  

وی ادامه داد: شرایط کاری در حوزه آموزش زبان عربی باید به شکلی باشد که نیازی به برگزاری دوره تابستانی نباشد و این کار باید در طول سال به شکل مستمر دنبال شود؛ همه مدیران باید تلاش کنند که طلاب در ۶ سال اول با زبان عربی آشنا شوند و هر طلبه باید یک کلاس را به شکل عربی بگذارند.  

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا اظهار کرد: با فراگیری زبان می‌توانیم با بخش عظیمی از مخاطبان در کشورهای مختلف ارتباط خوبی برقرار کرده و در این صورت است که می‌توانیم نقش اساسی خود را در تبلیغ و ارشاد در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی پیگیری کنیم.  

وی با بیان اینکه مواصله طلاب با زبان عربی در کنار دروس حوزه می‌تواند منشأ برکات و خیرات فراوان باشد، تصریح کرد: برنامه‌های آماده سازی حوزه علمیه برای طلاب در جهت انجام هر چه بهتر وظایف سیاسی، اجتماعی و دینی‌شان است که از جمله آن می‌توان آموزش زبان عربی را برشمرد.  

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: باید طلاب در رابطه با فراگیری زبان عربی به صورت مستمر تمرین داشته باشند و از مدیران مدارس علمیه درخواست کرده ایم که بخشی از کلاس های آموزشی را به موضوع مکالمه عربی اختصاص دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: در حوزه علمیه قزوین طلابی که موفق شوند که مکالمه عربی را به خوبی فرا بگیرند تشویق خواهند شد.

وی اظهار کرد: اگر چنانچه طلاب علوم دینی بتوانند در دوره ۱۰ ساله خود به دو زبان خارجی(عربی و انگلیسی) مسلط باشند زمینه تبلیغ در خارج از کشور نیز برای آن ها فراهم خواهد شد.  

تأسیس مرکز زبان در حوزه علمیه قزوین

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: در تلاشیم با هماهنگی با مرکز امور بین الملل برای طلاب حوزه علمیه قزوین مرکز زبان برای فراگیری زبان عربی و انگلیسی و دیگر زبان ها را راه اندازی کنیم تا حوزه علمیه در این عرصه هم پیشرفت خوبی به همراه داشته باشد.  

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: هدف ما از یادگیری زبان دوم از جمله زبان عربی برای طلاب حوزه‌های علمیه بحث تبلیغ دین است، لذا باید مهارت مکالمه به زبان های مختلف را در طلاب افزایش دهیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان از طلاب نمونه شرکت کننده در دوره مکالمه عربی مدرسه علمیه شیخ الاسلام قدردانی کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha