جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خدری

حوزه/ حجت الاسلام خدری از احداث موزه شهید عاشوری در شهر چغادک در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری صبح امروز در نشست ستاد بزرگداشت شهدای ترور استان و حجت الاسلام شهید ابوتراب عاشوری پرچمدار روحانیت استان در انقلاب اسلامی، از برگزاری مراسم بزرگداشت شهید عاشوری خبر داد و اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده این برنامه روز دوم شهریور(سوم محرم) در شهر چغادک برگزار می شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه این برنامه به صورت زنده از سیمای مرکز بوشهر پخش می شود، گفت: به جهت شیوع ویروس کرونا و حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی این برنامه فقط با حضور تعدادی از مسؤولان برگزار می شود و مردم عزیز و گرامی استان می توانند از طریق گیرنده ها این برنامه را مشاهده نمایند.

امام جمعه چغادک با تقدیر از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به جهت دغدغه برگزاری این برنامه، از احداث موزه شهید عاشوری در شهر چغادک در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این موزه در کنار مقبره این شهید والامقام ایجاد می شود که در ضمن آن برخی دیگر از شهدای استان نیز معرفی خواهند شد.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه ایجاد موزه نقش مهمی در آشنایی بیشتر مردم با شخصیت شهید عاشوری و دیگر شهدا دارد گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین نیازهای امروز جامعه است که باید بدان توجه داشت و باید این فرهنگ را به نسل های جدید انقلاب انتقال داد.

وی برگزاری مراسمات و گرامیداشت یاد شهدا را یکی از مهمترین راهکار انتقال فرهنگ شهید و شهادت به نسل جدید عنوان کرد و بیان داشت: امروز در نبرد میان حق و باطل نسل جدید انقلاب در خط مقدم مقابله با کفر قرار دارند و این نشات گرفته از همان فرهنگ ایثارگری و شهادت است که در نسل امروز ما تبلور یافته است.

گفتنی است، شهید حاج شیخ ابوتراب عاشوری، فرزند شیخ عباس به سال ۱۳۱۲ شمسی در روستای حیدری، از توابع دشتی در خانواده ای روحانی که سابقه ای دیرین در تبلیغ داشتند، دیده به جهان گشود.

 شهید عاشوری در روز سیزدهم آبان، هنگامی که مشغول وضو گرفتن بود، پس از حمله مزدوران پهلوی با شلیک مستقیم چند گلوله در حضور خانواده ی خویش  به شهادت رسید.

از شهید ابوتراب عاشوری چهار فرزند پسر به نام های روح الله، محمد صادق(معروف به حبیب)، محمد باقر، رضا و پنج فرزند دختر به نام های زهرا، معصومه، صدیقه، فاطمه و رقیه به یادگار مانده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha