جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه کارگروه برنامه های عزاداری دهه اول ماه محرم در قزوین

حوزه/ جلسه کارگروه برنامه های عزاداری دهه اول ماه محرم در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام محمدجواد زهرایی، در جلسه کارگروه برنامه های عزاداری دهه اول ماه محرم قزوین گفت: بدون پشتوانه معنوی از آموزه‌های دینی، هرگز نمی‌توانیم به موفقیت و سعادت برسیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: امروز که یک ویروس کوچک بشر را دچار چالش و مشکلات جدی کرده به نظر می‌رسد بیش از هر زمان دیگری تقویت باورهای دینی و دعا و نیایش بتواند در آرامش روحی و روانی و تداوم زندگی مؤثر باشد؛ لذا رسالت روحانیون در این عرصه سنگین و مهم است.

وی ادامه داد: بدون شک همه ما به مجالس عزاداری در ماه محرم و صفر نیازمندیم، در عین حال با توجه به تأکید جدی دین اسلام مهمترین اولویت ما در سازمان تبلیغات اسلامی در ایام کرونا توجه به سلامت شهروندان و عزاداران حسینی است.

وی اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا نحوه برگزاری عزاداری و راه اندازی دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود و همه برنامه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می شود.

حجت الاسلام زهرایی بیان کرد: با ابتکار و خلاقیت در برگزاری مراسم ماه محرم و صفر و محدود کردن حضور جمعیت در مراکز شلوغ و کنترل دسته‌های عزاداری تلاش می‌کنیم ضمن حفظ شعائر دینی به پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌های کارشناسان پایبند باشیم.

وی اظهار کرد: دشمنان ما نیز می‌دانند که محرم و صفر موجب زنده ماندن اسلام شده به همین دلیل تلاش می‌کنند در میان مردم دوگانگی ایجاد کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: ما ضمن این که دغدغه برگزاری عزاداری‌های محرم و صفر را داریم اما سلامت مردم هم برایمان اهمیت مضاعف دارد؛ از این رو با تشکیل جلسات متعدد با حضور کارشناسان بهداشتی مصمم هستیم در برگزاری عزاداری‌ها به آنچه کارشناسان توصیه می‌کنند عمل کرده و پروتکل‌های بهداشتی را نیز به دقت رعایت کنیم.

حجت الاسلام زهرایی عنوان کرد: در مناطقی که وضعیت قرمز دارند تجمع در مکان های مسقف نخواهیم داشت و برنامه‌های سوگواری ماه محرم و صفر در فضاهای باز مساجد و اماکن مقدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت خواهد گرفت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: همه هیئت‌های عزاداری یک سفیر بهداشتی خواهند داشت تا ضمن یادآوری نکات بهداشتی نسبت به تأمین مواد ضدعفونی مورد نیاز دسته‌های عزاداری اقدام کرده و نظارت مؤثری در اجرای عزاداری‌ها و رعایت بهداشت داشته باشند.

صدا و سیمای مرکز قزوین با ستاد مبارزه با کرونا هماهنگ است

 در ادامه، مهندس مرتضی هواسی، قائم مقام مدیر کل صدا وسیمای مرکز قزوین گفت: در سال های گذشته صدا و سیمای مرکز قزوین نه تنها در قزوین بلکه در جای جای این استان مینودری مجالس و برنامه های عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) را به خوبی انعکاس می داد ولی امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا این مسئله امکان پذیر نیست و این نهاد تابع دستورات ستاد مقابله با بیماری کرونا می باشد.

هواسی خاطرنشان کرد: پخش برنامه های مختلف ایام ماه محرم در صدا و سیما و در بخش های مختلف خبر به صورت منظم برنامه ریزی شده است.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز قزوین تصریح کرد: در رابطه با نحوه اطلاع رسانی به مردم و حفظ سلامت افراد در عزداری ها برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی قزوین انجام خواهد شد.

 اهمیت محرم و صفر بر کسی پوشیده نیست

 حجت الاسلام رضا نوروزی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین نیز در ادامه این جلسه گفت: ایام ماه محرم همواره مورد توجه مردم است، به‌طوری‌ که عزاداران بصورت خودجوش در خیابان‌ها، کوچه‌ها و امامزادگان حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: طی هفته‌های اخیر جلساتی را برگزار کردیم و ظرفیت‌ها و مدل‌سازی‌های جایگزین بررسی شده است و با تصمیم نهایی، ابلاغیه‌ها به امامزادگان ارسال خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha