جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 913716
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
مباهله

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: روز مباهله یکی از رخدادهای مهم تاریخ اسلام و از سندهای قطعی حقانیت اهل‌بیت(ع) است که همگان بدان معترف هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام سید محسن محمودی صبح چهارشنبه در خصوص برگزاری مراسم ویژه مباهله در ۲۴ نقطه تهران، با اشاره به مطلب فوق افزود: این رخدادها بیانگر هویت دینی و الهی جامعه اسلامی و شیعی است و ما وظیفه داریم به عنوان میراث دار مکتب قرآن و اهلبیت(ع) ضمن تبیین این حقایق، این مناسبت ها را همیشه زنده نگهداریم.

حجت الاسلام محمودی یادآور شد: به همین منظور در شب و روز جمعه که سالروز مباهله است، مراسم و برنامه های متناسب با شرایط موجود برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: علاوه به تبیین این حماسه و واقعه بی بدیل تاریخ اسلام در مساجد و نمازهای جمعه که برگزار می گردد ، در ۲۴ نقطه تهران در روز جمعه از ساعت ۱۹ الی ۲۰ مراسم محدود طبق پروتکل های بهداشتی برگزار و از طریق فضای مجازی منعکس خواهد شد.

وی رسالت رسانه ها و صدا وسیما را در این رابطه مهم دانست و خواستار توجه بیشتر به این مهم گردید و گفت: تولیداتی جهت انعکاس در فضای مجازی آماده گردیده است.

حجت الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: این برنامه ها در تهران توسط سازمان فرهنگی هنری و مرکز فعالیت های دینی شهرداری و با همکاری ائمه جماعات مناطق مذکور و با در نظر گرفتن شرایط ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام خواهد شد.

وی مکان های ۲۴ گانه جهت برگزاری برنامه ویژه روز مباهله را به شرح زیر اعلام کرد: فرهنگسرای امام (ره) ، کتابخانه پرواز ، فرهنگسرای آفتاب ، فرهنگسرای اشراق ، خانه فرهنگ میثاق ، بوستان سامی ، باغ موزه قصر ، بوستان فدک مقبره الشهدا، فرهنگسرای رویش، فرهنگسرای قرآن، فرهنگسرای رازی، میدان آیینی امام حسین(ع)، فرهنگسرای امید، پارک سهند، پارک پامچال، فرهنگسرای بهمن، بوستان بهاران، فرهنگسرای خاتم، امامزاده علی اکبر(ع)، مقبره الشهدای ری، پارک شهدای گمنام، بوستان باغ نو ، فرهنگسرای مترو و فرهنگسرای رضوان در مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد که این مراسم در این مناطق برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha