جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 913725
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
پریشان موی و خاک‌آلود

حوزه/ ویراست چهارم «پریشان موی و خاک‌آلود»، به قلم سید محمدعلی فتاح زاده از سوی انتشارات کتابستان معرفت منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، «پریشان موی و خاک‌آلود»، به قلم سید محمدعلی فتاح زاده از سوی انتشارات کتابستان معرفت برای چهارمین‌بار منتشر شد. این کتاب  شرحی است بر آنچه امام رضا علیه السلام درباره واقعه کربلا به ریّان بن شبیب فرموده‌اند.

یکی از روایات صحیح السند معروف و مشهور درباره حادثه عاشورا روایتی است که امام رضا علیه السلام به ریان‌بن شبیب فرموده است. بخش‌هایی از مضمون این روایت بسیار گفته و شنیده می‌شود. در اثر حاضر بسیاری از شبهات و سؤالاتی که از این روایت برمی‌خیزد، پاسخ داده می‌شود و ابعاد گوناگون آن مورد تحلیل و روشن‌سازی قرار می‌گیرد. در این میان به روایات و احادیثی دیگر که به پیشبرد مبحث کتاب کمک می‌کنند نیز پرداخته شده است.

تلاش نویسنده  شرح روایی این حدیث مشهور بوده است و برای این کار به بیش از نود کتاب علمی و حدیثی مراجعه کرده است و توانسته شرحی جذاب و گویا ارائه دهد.

در بخشی از کتاب آمده است: «تعجب است از گروهی که ادعا می‌کنند شیعه ما هستند، ولی آن‌گونه که گفته می‌شود، کسی در میانشان هست که در تمام عمرش، از سر جفا، سستی، ناتوانی و تنبلی، یک بار هم به زیارت قبر حسین علیه السلام نمی‌آید. هشیار باشید که -به خدا سوگند- اگر ترک کننده زیارت، فضیلت (ثواب) آن را می‌دانست، سستی و تنبلی نمی‌کرد.

سلیمان می‌گوید: به حضرت عرض کردم: فضیلت آن چیست؟ فرمود: فضیلت و خیر فراوانی دارد. بدانید که اولین ثمره و نتیجه‌ای که به او می‌رسد، آمرزش گناهان گذشته است و به او گفته می‌شود: عمل خود را از سر بگیر».

این کتاب توسط کتابستان معرفت و در ۲۱۴ صفحه و با قیمت ۳۵ هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha