شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید محمد حسین چاوشیان

حوزه/رئیس موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی بر ضرورت همگرایی تشکل‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر سید محمدحسین چاوشیان امروز در نشست خانواده و آسیب‌های اجتماعی که به همت موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم و همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و معاونت اجتماعی استانداری قم در سالن امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی یک تعریف عام است اما موضوع مهم این است که در شهرها، مناطق و کشورهای مختلف آسیب‌های اجتماعی متفاوت است.

وی ادامه داد: بافت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در بروز آسیب‌ها بسیار مهم است به‌عنوان‌مثال در استان قم مهاجرت‌ها باعث بروز آسیب‌های اجتماعی شده است که درواقع تفاوت فرهنگی و اقتصادی مهاجران این موضوع را موجب شده است.

چاوشیان در ادامه به تأثیر شبکه‌های مجازی در بروز آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: شبکه‌های مجازی در بروز آسیب‌های اجتماعی بسیار تأثیرگذار هستند و باید تهدیدها و فرصت‌های مجازی را باهم بررسی کنیم اما بااین‌وجود می‌توان آسیب‌های اجتماعی در این زمینه در کشور را به قبل از تلگرام و بعد از تلگرام تقسیم‌بندی کرد.

وی تأکید کرد: البته نباید از فواید فضای مجازی نیز به‌سادگی گذشت به‌خصوص در فضای کنونی که بیماری کرونا فراگیر شده بیشتر از گذشته اهمیت فضای مجازی مشخص شد.

استاد حوزه و دانشگاه در خصوص علت بروز آسیب‌های اجتماعی که در اثر استفاده از فضای مجازی رخ می‌دهد، نیز گفت: در این زمینه در خصوص سواد رسانه‌ای عملکرد خوبی نداشتیم به‌طوری‌که در آمریکای شمالی بیش از نیم‌قرن در این زمینه کارکردند اما در کشور ما هنوز مرجع و منبعی برای سواد رسانه‌ای معرفی نشده است.

وی ادامه داد: درزمینهٔ آسیب‌های اجتماعی باید همه وارد عمل شوند و همان‌طوری که رهبر انقلاب تأکید کرده‌اند همه وارد این مهم بشوند و زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم کنند.

رئیس موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی به وضعیت آسیب‌های اجتماعی در قم اشاره و تصریح کرد: استان قم درزمینهٔ آسیب‌های اجتماعی در کشور نسبت به سایر استان‌ها وضعیت بهتری دارد.

چاوشیان نگاه به خانواده را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: نگاه‌ها به خانواده قبل از سال 95 خانواده محور نبود اما بعد از بیانات رهبر انقلاب و تأکید ایشان بر روی خانواده محوری نگاه‌ها به خانواده‌ها متفاوت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha