جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روز مقاومت اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام زارعی در خصوص علت دشمنی و عناد دشمنان اسلام و بخصوص رژیم صهیونیستی در خصوص مقاومت اسلامی، گفت: دلیل اصلی عناد و دشمنی این است که تفکر مقاومت برگرفته از کلام امیرمؤمنان علی(ع) است که فرمودند: «یاور مظلوم و دشمن ظالم باشید».

حجت الاسلام مجتبی زارعی دلخوش، مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت روز مقاومت اسلامی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مقاومت اسلامی و بخصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش، اظهار داشت:دلیل اینکه  امروز به این عنوان نامگذاری شده از برکات انقلاب اسلامی و خیزش عزتمندانه ای است   جبهه مقاومت در مقابل مستکبرین جهان و ایستادگی  را سرلوحه خود قرار داد. به ویژه وحدت مسلمین جهان اسلام را یادآوری کرد و عملا سرمشق مسلمین قرار گرفت.

وی با بیان تفکرات راهبردی امامین انقلاب در این خصوص، توضیح داد: از برکات تفکرات بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری این است که در مقابل ظالم و ظلم باید ایستاد. این روز در تقویم به نام مقاومت اسلامی نامیده شده تا یادآور این موضوع باشد که در مقابل زورگویان عالم و مستکبرین جهان به ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی، جهان اسلام باید همیشه بیدار و هوشیار باشد و مسئله مقاومت را به فراموشی نسپارد.

حجت الاسلام زارعی در خصوص علت دشمنی و عناد دشمنان اسلام و بخصوص رژیم صهیونیستی با مقاومت اسلامی، بیان داشت: دلیل اصلی عناد و دشمنی این است که تفکر مقاومت برگرفته از کلام امیرمؤمنان علی(ع) است که فرمودند: «یاور مظلوم و دشمن ظالم باشید» و این تفکر شیعه و مبنای انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: امام راحل نیز با همین تفکر در مقابل ظالمان ایستاد و این تفکر امام در حقیقت در مقابل منافع تمامی مستکبرین دنیا به ویژه رژیم اشغالگر قدس بود و به همین دلیل است که دشمنان از مقاومت اسلامی هراس دارند، چرا که این تفکر مقاومت را در تضاد منافع استکباری و استعماری خود می بینند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در خصوص دستاوردهای مقاومت اسلامی، گفت: در این زمینه باید به این مسئله توجه داشته باشیم که قبل از انقلاب اسلامی دنیا به چه شکلی بود؛ قبل از انقلاب وضعیت جهان این طور بود که دنیا به دو قطب شرق و غرب تقسیم شده بود و هیچ کس جرأت حرفی خلاف نظر این دو قطب را نداشت.

وی ادامه داد: هیچ کشوری اراده مستقلی بر خلاف این دو قطب نداشت و این دو قطب هر نظر و اراده ای داشت باید سایرین نیز تبعیت می کردند. فقط انقلاب اسلامی بود که مقابل این دو قطب ایستاد و شعار نه شرقی و نه غربی سر داد.

حجت الاسلام زارعی تاکید کرد: با حرکت و مقاومت اسلامی بود که روزنه های امید نه تنها در جهان اسلام بلکه در جهان غیراسلام نیز که زیر استعمار و استکبار جهانی قرار داشت نیز روشن شد و مؤید این سخن، آنجا است که همگان مشاهده کردند چگونه در یک جنگ شش روزه کل جهان عرب از یک رژیم جعلی شکست خورد، ولی امروزه می بینیم که همین رژیم جعلی از ترس مقاومت اسلامی و برای حفظ امنیت، دور خود دیوار کشیده است.

وی افزود: رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی دیگر جرات تجاوز ندارد و به خودش این اجازه را نمی دهد که بخواهد خاک کشورهای اسلامی را به اشغال درآورد. در حال حاضر رژیم صهیونیستی دیگر نمی تواند کوچک ترین جسارتی به جبهه مقاومت داشته باشد و می داند اگر کوچکترین تعارضی را انجامد دهد پیامد این کار چه خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در خصوص اشغال کشور سوریه و نابودی نظام حاکم آن توسط استکبار جهانی، اظهار داشت: استکبار جهانی و به ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم اشغالگر و کودک کش اراده کرده بودند که می توانند کمتر از سه ماه سوریه را از دست جبهه مقاومت بگیرند ولی الان بالای ۹۵ درصد سوریه دست جهان اسلام و مقاومت اسلامی است و این از برکات تفکرات مقاومت است که توانست در مقابل دنیای استکبار ایستادگی کند.

وی ادامه داد: نکته بسیار مهم این است که از همان اوایل تجلی منحوس داعش، برخی کشورها جلساتی برای مقابله با این مسئله برگزار می کردند بدون اینکه بخواهند از جهان اسلام و کشورهای اسلامی دعوت کنند و این دعوت نکردن ها به این معنی بود که نیازی به کشورهای اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و نداریم. اما الان می فهمند بدون نام جمهوری اسلامی ایران هیچ جایی نمی توانند ثباتی داشته باشند چرا که خود کشورهای اروپایی و آمریکا منشأ ایجاد درگیری در منطقه و جهان هستند و ایران اسلامی همیشه پرچمدار صلح و ثبات در منطقه و جهان بوده است و این را در رفتار و عمل خود به بهترین شکل ممکن نشان داده است.

حجت الاسلام زارعی در خصوص مکانیزم پیروزمندانه مقاومت اسلامی در مقابل زورگویان عالم، تاکید کرد: مقاومت اسلامی در مقابل رژیم اشغالگر قدس توانست ۳۳ روز مقاومت کند و هنوز هم استکبار جهانی نتواسته این مکانیزم مقاومت را بشکند؟ مکانیزم این مقاومت به واسطه(واستعینوا بالصبر والصلاة) یعنی صبر و استقامت است و اراده الهی بر یاری مظلومین و مأوا و پناهگاه ایشان دعای جوشن کبیر و سبوح قدوس است. یعنی آن باور الهی و اگر بر این اعتقاد باشم یقینا پیروز خواهیم شد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در پاسخ به این که شما در حال حاضر مقاومت اسلامی را در منطقه، جهان و در بین مردم کشورهای مسلمان چگونه ارزیابی می کنید و برای مقاومت اسلامی چه جایگاهی ترسیم می کنید؟ پاسخ داد: در بین کشوهای مسلمان این قضیه نهادینه شده است و تفکر مقاومت از آنها هم عبور کرده و در سطح جهانی به پیش می رود.

وی ادامه داد: اگر قضایای کشور ونزوئلا را رصد کنیم می بینیم که استکبار برای این کشور نقشه استعماری پیچیده بود تا بتواند در سیطره خود نگه دارد، اما نتوانست چون مردم این کشور باور کردند می توانند در مقابل آمریکایی ها بایستند. مقاومت در حال حاضر منحصر به جهان اسلام نیست بلکه به تمام دنیا صادر شده است.

حجت الاسلام زارعی افزود: کشورهای دنیا این را به خوبی دریافته اند که در مقابل تمام قدرت های استکباری جهان می توان ایستاد. وضعیت داخلی آمریکا را بررسی کنید، چه اتفاقی افتاده و چه چالشی به وجود آمده است؟ این به این معنا است که دنیای زورگویان به سر آمده و ان شاءالله دنیا برای ظهور آماده می شود؛ برای پیروی از منجی حقیقی که بتواند همه جهان را با عدل و آرامش اداره کند.

 وی در پایان با اشاره به برنامه های سازمان بسیج طلاب و روحانیون برای روز مقاومت، اظهار داشت: برای این روز برنامه های خاص و ویژه توسط طلاب و روحانیون با وجود شرایط حاصل از ویروس منحوس کرونا در فضای مجازی و رسانه ای تهیه و آماده شده است تا با شرایط حال حاضر مشکلی بوجود نیاید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha