پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پرچم ایران

حوزه/ رئیس دانشگاه اسلامی ایتالیا به تشریح مسئله اهمیت انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) برای مهار گسترش امپریالیستی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پنجاه و سومین نشست از سلسله نشست‌های مجازی " کرونا و زندگی مومنانه" که به همت دانشکده الهیات پردیس فارابی دانشگاه تهران و جهاد دانشگاهی واحد قم، برگزار شد با ارائه بحث توسط پروفسور گیامپیرو خالد پالادینی رئیس دانشگاه اسلامی ایتالیا، رئیس کنفدراسیون کمپانی‌های حوزه مدیترانه و متخصص روابط استراتژیک بین‌الملل با موضوع اهمیت انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) برای مهر گسترش امپریالیستی همراه بود.

پروفسور پالادینی در ابتدای این نشست ضمن آرزوی صلح برای جهان گفت: امیدواریم که شرایط فعلی لبنان و مردم آن فراموش نشود و از این کشور در این وضعیت پیچیده حمایت‌های لازم به عمل بیاید.

وی در ادامه عنوان کرد: در نشست‌های بین‌الملل به هیچ عنوان به زبان انگلیسی صحبت نمی‌کنم و هرگز حاضر نیستم از زبان یک کشور استعمارگر و امپریالیسم استفاده کنم، همچنین همین دیدگاه را نسبت به استفاده از دلار دارم و به نظر من نباید در روابط بین‌الملل فقط به دلار و زبان انگلیسی بسنده کرد. زیرا تا وقتی ما نتوانیم گام‌های جدیدی برداریم و فرهنگ خود را از فشارهای امپریالیستی نجات دهیم، هیچ گاه دنیا به سمت صلح نخواهد رفت.

رئیس دانشگاه اسلامی ایتالیا اظهار کرد: با پیدایش ویروس کرونا دنیا با جریانات جدیدی رو به رو شد و موجب به چشم آمدن مشکلات سیاست‌های جهانی و ارتباطات بین‌المللی شد، در همین شرایط سخت برخی از کشورها فشارهای فراوانی را بر روی دیگر کشورهایی که سیاست‌هایشان با سیاست‌های آمریکایی و امپریالیسمی همخوانی نداشت، اعمال کردند.

وی افزود: شرایط به وجود آمده پس از پیدایش ویروس کرونا موجب سوءاستفاده برخی کشورها برای اعمال فشار بر روی کشور ایران شد و تحریم‌هایی که رئیس جمهور آمریکا در این وضعیت دشوار مجددا برای ایران اعمال کرد بخشی از این فشارها است و تمامی این موارد نشان دهنده شکل گیری یک جنگ بزرگ نه تنها بین شرق و غرب بلکه بین کسانی است که جهانی باحضور خداوند می‌خواهند و کسانی که جهان را بدون حضور خداوند می‌خواهند.

پالادینی ادامه داد: قدرت‌هایی در غرب وجود دارند که همواره در حال تلاش برای دور کردن انسان‌ها از خداوند هستند زیرا می‌دانند فردی که به خدا نزدیک باشد به راحتی تحت سلطه دیگران و سخن ظالمانه نمی‌رود.

کارشناس روابط استراتژیک بین‌الملل تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که به واسطه اعتقادات مردم نسبت به حضور خداوند و پرهیز آنان از مادی گرایی، زیر بار ظلم و زورگویی نمی‌رود و در برابر تمامی فشارها ایستادگی و مقاومت می‌کند. در همین راستا مسلمانان سایر کشورها و به طور دقیق مسلمانان کشور ایتالیا، ایران را کشوری می‌دانند که در مقابل امپریالیسم ایستاده و به همین دلیل بسیار به این کشور امید دارند و از آن در این مسیر حمایت می‌کنند.

وی عنوان کرد: کشورهایی وجود دارند که شاید نام‌ آن‌ها اسلامی باشد اما در عمل و رفتار دیده می‌شود که بسیار از قوانین قرآنی دور شده‌اند زیرا هدف آنان قدرت وثروت است، اما جمهوری اسلامی ایران در این زمینه با  این کشورها متفاوت است و از دنیای مادی گرایانه دوری می‌کند و با قرآن همخوانی دارد، بنابراین مسلمانان ایتالیا اعم از شیعه و سنی بر این باورند که باید از جمهوری اسلامی ایران محافظت کرد.

پالادینی در ادامه افزود: در طی نشست‌هایی که بین ادیان مختلف اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی برگزار می‌شود همگی بر این باور هستند که بایستی از کشور ایران مراقبت و حمایت شود.

رئیس دانشگاه اسلامی ایتالیا توضیح داد: دانشگاه اسلامی ایتالیا و سازمان‌های مرتبط به آن در تلاش هستند که بین ایران با مسلمانان و تمامی افرادی که معتقد به خدا هستند و دنیایی با حضور خداوند می‌خواهند، وحدت ایجاد کند و به دلیل اینکه ایران از سخن خداوند حمایت و پیروی می‌کند، این دانشگاه اسلامی در مسیر ایجاد وحدت در مقابل افرادی که برخلاف این راه حرکت می‌کنند از ایران حمایت می‌کند تا با قدرت بیشتری بتوان در برابر مخالفان ایستادگی کرد.

وی با این دیدگاه که ایران باید در دنیای اسلام بین‌الملل نقش پررنگ‌تری داشته باشد، اظهار کرد: ایران در دنیای بین‌الملل نباید تنها به الگوی دینی بودن بسنده کند و علاوه بر آن از نظر سیاسی نیز بایستی الگوی سایر کشورها باشد.

پالادینی افزود: گاهی برخی کشورهای مسلمان در تلاش هستند که قدرت و نفوذ بیشتری بر سایر کشورها داشته باشند، بر همین اساس می‌توان سیاست‌های عربستان یا قطر را مثال زد که برای حکومت کردن بر جهان اسلام مناسب نیستند زیرا سیاست آنها به سیاست‌های اسراییل، آمریکا و به طور کلی به جهان غرب نزدیک است. بنابراین تنها کشوری که می‌تواند نماینده اسلام در سطح بین‌الملل باشد و در برابر کشورهایی که دنیایی بدون حضور خداوند می‌خواهند مقاومت کند، ایران است. در همین راستا از کشور ایران درخواست می‌شود که حضور بیشتری در منطقه و حتی در غرب داشته باشد و سیاست‌های خود را در این زمینه اعمال کند.

رئیس کنفدراسیون کمپانی‌های حوزه مدیترانه تصریح کرد: ایران باید از لحاظ اجتماعی در سطح بین‌الملل حضور دیپلماتیک داشته باشد، در همین راستا باید ارتباطات دیپلماتیک بیشتری با کشورهای اروپایی برقرار کند، و از طریق گسترش ارتباطات اقتصادی با کشورهای غربی و برگزاری نشست‌های متفاوت از اقتصاد کشور دفاع کند، همچنین ایران باید درخصوص سیستم اطلاعات پیشرفت بیشتری داشته باشد و در سطح بین‌الملل فعالیت خود را افزایش دهد. به طور کلی بهتر است که کشور ایران نسبت به پیشنهادات همکاری انعطاف پذیرتر باشد تا بتواند یک سیستم اقتصادی قوی‌تر بسازد.

وی عنوان کرد: دانشگاه اسلامی ایتالیا پیش از پدید آمدن ویروس کرونا با کشور ایران ارتباطات بیشتری داشت، در این دانشگاه درمورد پروژه‌هایی صحبت شد که  بر طبق آن ایتالیا می‌تواند میان ایران و کشورهایی که دوست‌ نزدیک، طرفدارایران و خواهان حمایت از این کشور هستند، ارتباطات موثری ایجاد کند.

پالادینی ضمن ابراز آمادگی برای همکاری با ایران در برابر کسانی که علیه این کشور اقدام می‌کنند، گفت: شاید مردم ایران متوجه این قضیه نباشند اما این کشور ایدئولوژی قوی و پاکی دارد و اگر اینگونه نبود کشورهایی همانند آمریکا و عربستان سعودی آنقدر تلاش نمی‌کردند که علیه ایران گام بردارند، همچنین از لحاظ بین‌المللی فقط خواهان منفعت اقتصادی نیستند زیرا ایران را کشوری دارای ایدئولوژی در برابر کشورهایی می‌دانند که هیچ ایدئولوژی خاصی ندارند و به سمت مادی گرایی حرکت کرده‌اند، کشوری معتقد به حضور خداوند که پایه‌ی ایدئولوژیکی آن فقط سیاسی نیست بلکه متافیزیکی نیز هست، بنابراین تمام تلاش آنان ضربه زدن به سیاست و ایدئولوژی ایران است.

وی افزود: با نگاهی کوتاه به جریانات سیاسی برپاشده در کشورهای غربی و جذب جوانان دیگر کشورها نسبت به ایدوئولوژی ایران، می‌توان به این قضیه پی برد که ایران قطعا از لحاظ ایدئولوژی قدرتمند است و اگر خلاف این بود کشورهای غربی آنقدر برای نابودی آن تلاش نمی‌کردند.

انتهای پیام                           

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha