پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور و طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان

حوزه/ با دست رد مجلس شورای اسلامی بر سینه مدرس خیابانی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، تکلیف سکانداری این وزارتخانه که با سرپرست اداره می شد، با چالش روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی با ۱۴۰ رأی مخالف، ۱۰۴ رأی موافق و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۴ رأی نمایندگان، به مدرس خیابانی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت رای اعتماد نداد و پس از آن بود که تکلیف سکانداری این وزارتخانه که با سرپرست اداره می شد، با چالش روبرو شد و بحث ها و اظهارنظرهایی را در پی داشت.

بیشتر بخوانید:

دست رد مجلس بر سینه مدرس خیابانی

علت عدم حضور رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد به وزیر صمت

امیری: اجازه رهبری چاره کار است

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره تصمیم رئیس جمهوری برای اداره وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته بود بر اساس اختیاری که قانون اساسی به رئیس جمهوری داده اگر به هر دلیلی وزارتخانه‌ای فاقد وزیر باشد، رئیس جمهوری می‌تواند آن وزراتخانه را با سرپرست اداره کند که به مدت سه ماه «حسین مدرس خیابانی» مسئولیت سرپرستی وزارت صنعت، معدن و تجارت را بر عهده داشت.

وی افزود: مهلت سرپرستی مدرس خیابانی از امروز(چهارشنبه) منقضی می‌شود و راهکار باقی مانده این است که رئیس جمهوری باید با اجازه از مقام معظم رهبری، کسی را تا معرفی وزیر جدید به عنوان سرپرست منصوب کند.

واکنش تند حقوقدان شورای نگهبان به اظهارات امیری

این اظهار نظر معاون پارلمانی رئیس جمهوری، با واکنش تند هادی طحان نظیف، عضو حقوقدادن شورای نگهبان در فضای مجازی روبرو شد و نوشت: «مسئولان کشور به اندازه کافی از اختیارات قانونی برای انجام وظایف و مسئولیت های خویش برخوردارند که به سراغ اختیارات مقام معظم رهبری و حکم حکومتی نروند. وقتی تدبیر کافی در انجام وظایف قانونی صورت نمی گیرد، برای معرفی سرپرست یک وزارتخانه نیز باید از اختیارات رهبری هزینه شود!»

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha