جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روضه خانگی

حوزه/ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان از اعلام آمادگی ۳۰۰ طلبه جهادی برای اجرای پویش «هر خانه یک حسینیه» در ایام عزاداری محرم خبر داد.

حجت الاسلام سید حسین مومنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان؛ پیرامون راه اندازی پویش «هر خانه یک حسینیه» و اجرای شیوه های نوین عزاداری با توجه به شرایط پیش آمده به دلیل بیماری کرونا، اظهار کرد: محرم و عزای سیدالشهدا(ع) جزء شعائر اصلی تشیع محسوب می شود و ممکن است در طول تاریخ بر اساس شرایط در شکل، نوع و حجم عزاداری مقداری تفاوت ایجاد شده باشد، اما این مراسم هیچ گاه تعطیل بردار نبوده و همواره شیعیان عزای حسینی را برپا داشته اند.

وی افزود: امسال نیز شیوع ویروس کرونا ممکن است روی نحوه اداره جلسات محرم تاثیر داشت باشد، اما این به معنای تعطیلی جلسات محرم نیست، در این میان نیز برخی در خصوص جلسات محرم اظهاراتی کردند که حتی این اظهارات را در زمان نزدیک شدن داعش به کربلا نکرده بودند و حتی از خانه های خود خارج نشدند و شهدای مدافع حرم را یاری ننمودند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر برخورد منطقی و عقلانی با این بیماری تصریح کرد: نحوه اداره جلسات و روش عزاداری ممکن است کمی متفاوت تر باشد و برخی از افراد نیز امکان دارد از لحاظ سلامتی نتوانند در جلسات عمومی شرکت کنند.

وی اضافه کرد:  قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان، پویش «هر خانه یک حسینیه» را راه اندازی کرده است، به این معنا که در منازل، فضاهای باز مجتمع ها، پارک ها، بوستان ها و در فضاهای باز و حتی در اداره ها طلاب حضور می یابند و جلسه عزای امام حسین(ع) را ولو برای دو یا سه نفر اقامه می کنند.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به این اقدام جهادی طلاب برای محرم گفت: تاکنون نزدیک به ۳۰۰ نفر از طلاب اعلام آمادگی کرده اند که به عنوان سخنران جهادی اعزام شوند و افرادی که برای برگزاری چنین جلساتی درخواست داشته باشند می توانند درخواست خود را از طریق پایگاه https://esfhozeh.ir و یا شماره تلفن ۳۲۲۰۲۴۵۰ داخلی۵۵۰ الی۵۵۲ روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان اعلام و پس از آن با آنها هماهنگی شده و مبلغ اعزام می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha